اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم خبر داد

اجرای طرح ملی مودت در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: طرح مودت ملی به منظور دعوت از خیرین برای ترمیم و بازسازی بقاع متبرکه در قم اجرا خواهد شد.

اجرای طرح ملی مودت در قم

حجت الاسلام شوذب شیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم از تصمیم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم به منظور تجلیل از واقفان خبر داد و اظهار کرد: تقدیر از واقفان مرحوم و حاضر از جمله برنامه‌هایی است که این اداره کل در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه بخشی از برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه بر اساس نیات واقفان صورت می‌گیرد گفت: 267 مسجد در سال گذشته حمایت‌های بلاعوض دریافت کرده‌اند زیرا این اماکن وقف عام بوده و عواید آنها نیز برای مردم هزینه می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اجاره بسیار کم املاک وقفی نسبت به املاک دیگر افزود: این اداره کل سعی می‌کند که میزان این اجاره‌ها را یکسان سازی کرده و به حد مطلوب نزدیک کند.

وی گفت: برخی املاک در قم، در اصل وقف بودن، مشکلاتی دارند ضمن اینکه بعضی موقوفات نیز که به تازگی شناسایی می‌شوند، برای اجرای نیت واقف، به زمان بیشتری نیاز دارند.

شیری با اشاره به افتتاح هتل پارسیان در سال جاری عنوان داشت: مکان این هتل از جمله موقوفات قم بوده و امیدواریم بتواند خدمات خوبی به زائران ارائه کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از پیگیری مسئله دریافت اجاره از افرادی که تا به حال اجاره املاک وقفی را نپرداخته‌اند خبر داد و افزود: مستندسازی و سرمایه گذاری در موقوفات نیز از دیگر برنامه‌های این اداره کل در سال جاری خواهد بود.

وی ادامه داد: اداره کل اوقاف و امور خیریه قصد دارد تابلوهای ویژه‌ای بر سر در املاک وقفی نصب کند تا مردم قم اطلاع کافی از این اماکن داشته باشند ضمن اینکه تبدیل املاک وقفی مسکونی قدیمی به سکونتگاه‌های جدید نیز در دستور کار قرار دارد.

شیری از نصب سامانه جامع بقاع متبرکه در چهار امام‌زاده قم خبر داد و بیان داشت: طرح مودت ملی به منظور دعوت از خیرین برای ترمیم و بازسازی بقاع متبرکه و نیز تعیین هیئت امنا برای امام‌زادگان و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه این اشخاص از دیگر برنامه‌های سال جاری خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: بیمه خادمین مساجد نیز در دستور کار قرار دارد و کسانی که کمتر از 50 سال سن داشته باشند مشمول این طرح می‌شوند، ضمن اینکه بیش از 600 نفر تاکنون زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

وی از طراحی و آماده سازی لباس متحدالشکل برای خدام امام‌زادگان خبر داد و افزود: در طرح جامع بقاع متبرکه به تمام نیازهای زائران توجه شده و مواردی چون کتابخانه و زائرسرا در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول