اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام فاطمیه

نمایشگاه ترویج فرهنگ‌ وقف در کوهبنان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: نمایشگاه ترویج فرهنگ‌ وقف، توسط اداره اوقاف و امور خیریه در امامزاده سلیمانشاه ‌کوهبنان افتتاح شد.

نمایشگاه ترویج فرهنگ‌ وقف در کوهبنان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، پیش از ظهر امروز نمایشگاه ‌ترویج فرهنگ وقف همزمان با ایام فاطمیه در جنب حرم مطهر امامزاده سلیمانشاه با مساعدت اداره اوقاف و شورای فرهنگی بقاع متبرکه شهرستان کوهبنان افتتاح شد.

رضا مطیع‌دولت ‌رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: وجود چهار امامزاده حال و هوای معنوی خاصی به شهرستان کوهبنان بخشیده و معنویت وصف نشدنی را رقم زده است.

وی بیان داشت: وجود این بقاع متبرکه موجب شده که هر ساله هزاران مسافر از جای جای ایران اسلامی با حضور در این بقاع متبرکه روزهای فراموش نشدنی را سپری کنند.

مطیع‌دولت خاطرنشان کرد: حاکم بودن روحیه الهی و معنوی بر کوهبنان موجب شده که طی طول سال شاهد اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی‌ در سطح شهرستان باشیم که به لطف خداوند در این ایام نیز شاهد برگزاری برنامه‌های روضه‌خوانی و عزاداری در شأن و منزلت فاطمه زهرا (س) در ‌تمام نقاط شهرستان هستیم .

حجت‌الاسلام مرتضی افضلی مسئول برپایی نمایشگاه نیز در این آیین با تسلیت ایام فاطمیه از افتتاح نمایشگاه وقف استقبال کرد و اظهار داشت: اهدای محصولات فرهنگی به بازدیدکنندگان‌، ثبت‌نام از خادمان افتخاری بقاع متبرکه، توزیع بروشورهای مربوط به وقف‌، برگزاری مسابقه دل‌نوشته و نامه‌ای به حضرت زهرا (س)، پاسخ به سئوالات شرعی مربوط به شرایط و چگونگی وقف‌، ایجاد ایستگاه ویژه برای انجام طرح صحت قرائت نماز ویژه بانوان‌ از مهم‌ترین برنامه‌های نمایشگاه است.

وی از دیگر بخش‌های جانبی این نمایشگاه را عرضه تعداد زیادی پوستر وقف ذکر کرد و ابراز داشت: تمام موضوع‌های تابلوهای و پوسترهای این نمایشگاه حاوی جملات با‌ارزشی در مورد اهمیت وقف در جامعه اسلامی است.

افضلی هدف از برپایی این نمایشگاه ‌را ترویج و احیای سنت حسنه وقف در جامعه عنوان کرد و افزود: وقف یک سنت حسنه و اقدام خیرخواهانه پایدار و نیازمند اطلاع‌رسانی مناسب در بین اقشار مختلف جامعه است که البته ‌ایام شهادت حضرت زهرا (س) یکی از بهترین زمان‌های ‌ممکن است.

وی تصریح کرد: در کنار این نمایشگاه چند‌ برنامه متنوع از جمله برنامه پاسخ به سئوالات دینی و اعتقادی‌، مسابقه و اهدای‌ سی‌دی و کتاب به بازدید کنندگان انجام می‌شود.

این مسئول بیان داشت: این نمایشگاه تا پایان هفته ‌جاری برپا است و علاقمندان می‌توانند از ساعت هشت صبح تا 23 از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول