اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان خبر داد

آغاز طرح مبارزه با ملخ کوهان‌دار در استان اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان از آغاز طرح مبارزه با ملخ کوهان‌دار در این استان خبر داد.

آغاز طرح مبارزه با ملخ کوهان‌دار در استان اصفهان

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: با اختصاص 5 میلیارد ریال برای مبارزه با ملخ کوهان‌دار در استان اصفهان، طرح مبارزه با ملخ کوهان‌دار در سطح 2 هزار و 500 هکتار از اراضی تاغزار بیابانی و کویری این استان در حال انجام است.

وی افزود: با اختصاص اعتبار به منابع طبیعی، طرح مقابله با این آفت به صورت فیزیکی و شیمیایی در تاغزارهای مناطق کویری شهرستان‌های آران و بیدگل، اردستان، نطنز و کاشان در دستور کار قرار گرفته و مبارزه با این آفت هم اکنون در حال اجرا است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: خسارت ناشی از آفت ملخ کوهان‌دار در استان اصفهان امسال 60 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

شیشه‌فروش بیان داشت: با گرم شدن هوا، کانون‌های ملخ کوهان‌دار در عرصه بیابانی به ویژه در مناطق نطنز، آران و بیدگل، اردستان و کاشان و همچنین در سایر مناطق بیابانی و کویری فعال می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطر نشان کرد: همه ساله در ماه‌های اسفند و فروردین شاهد طغیان آفاتی چون ملخ کوهان‌دار هستیم که هدف آنان گیاهان تاغ و تاغزارها است.

شیشه‌فروش متذکر شد: کشت گیاهان تاغ در مناطق بیابانی و کویری با هدف جلوگیری از گسترش شن‌های روان، پیش‌روی کویر و تثبیت خاک صورت می‌پذیرد اما همه ساله با آغاز گرم شدن هوا ملخ‌های کوهان‌دار به تاغزارها حمله‌ور می‌شوند.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول