اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور عشایر فردوس خبر داد

آغاز عملیات اجرایی پروژه ملی بند کوه‌رود فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور عشایر شهرستان فردوس از آغاز عملیات اجرایی پروژه ملی بند کوه‌رود این شهرستان خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی پروژه ملی بند کوه‌رود فردوس

ولی‌الله داروغه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: مکاتبات لازم برای اجرای پروژه ملی بند کوه‌رود فردوس سال گذشته انجام و در سال جاری پروژه بند کوه‌رود از محل اعتبارات ملی مصوب و مقرر شد این پروژه در مدت سه سال اجرایی شود.

وی گفت: برای انجام فاز نخست این پروژه مبلغ یک میلیارد تومان اختصاص یافته و برای اجرای کامل پروژه اعتباری معادل 4 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره امور عشایر فردوس افزود: این پروژه در 70 کیلومتری شهرستان فردوس واقع در منطقه چاهنو اجرا می‌شود و در صورت تامین اعتبار طی سه سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

داروغه با اشاره به خشکسالی متوالی و کمبود شدید آب در منطقه و همچنین افت سفره‌های آب زیرزمینی تصریح کرد: با هدف تقویت سفره‌های آب زیرزمینی از نظر کیفیت و کمیت پروژه بند کوه رود که حوزه آبریز آن نیز شهرستان فردوس است اجرایی می‌شود.

این مسئول یادآور شد: آب‌های سطحی شهرستان در بند کوه‌رود ذخیره و برای دام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی متذکر شد: علاوه بر تامین آب مورد نیاز برای دام، نفوذ رواناب به سفره‌های آب زیرزمینی سبب ارتقای کیفیت آب و تقویت سفره‌های آب پایین دست می‌شود.

رئیس اداره امور عشایر فردوس اذعان داشت: در حال حاضر تامین آب شرب محله‌های عشایری به صورت سیار انجام می‌شود و همه مناطق و محله‌های عشایری از مخزن آب شرب و بهداشتی برخوردار هستند.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول