اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی:

طرح شبنم در خراسان‌جنوبی آغاز شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: مرحله اول طرح رهگیری کالاهای وارداتی در سطح عرضه در استان آغاز شد که مدت 15 روز برای عمده‌فروشان و خرده‌فروشان برای دریافت کد رهگیری کالاهای وارداتی اعلام شده است.

طرح شبنم در خراسان‌جنوبی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی، علیرضا جمیع اظهار داشت: در راستای اجرای نامه هیئت دولت و تفاهمنامه ایجاد و بهره‌برداری سامانه رهگیری کالاهای وارداتی و به منظور رهگیری و شفاف‌سازی گردش کالای وارداتی، حمایت از واردات رسمی و مقابله با کالای خارجی قاچاق مرحله اول طرح رهگیری کالاهای وارداتی در سطح عرضه (طرح شبنم) از اول اردیبهشت‌ماه آغاز شد.

وی با بیان اینکه اولویت اجرای طرح در مرحله اول مراکز استان و شهرستان‌های تابعه است، افزود: در این طرح سازمان صنعت، معدن و تجارت از طریق مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان نسبت به تشکیل تیم‌های بازرسی مشترک، متشکل از بازرس خبره (آموزش دیده) مبنا و نمایندگان سازمان تعزیرات حکومتی و پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا، متناسب با هر شهرستان اقدام می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: اقلام مشمول این طرح شامل لوازم خانگی، گوشی تلفن همراه، انواع موتور یخچال و فریزر، انواع تلویزیون، انواع مایکروفر، انواع دوربین، انواع کولر گازی، انواع اتو، انواع آبمیوه‌گیری سه‌کاره و پنج کاره، جاروبرقی، انواع لوازم صوتی و تصویری، انواع  رایانه و ملحقات، انواع تجهیزات پزشکی، اقلام آرایشی بهداشتی  و انواع اسبا‌ب‌بازی است.

جمیع افزود: کالاهای کلیه واردکنندگان، نمایندگان رسمی و صاحبان کالاهای موجود در انبارهای غیرصنفی که فاقد کد رهگیری شبنم هستند حداکثر تا 15 اردیبهشت‌ماه سال جاری با مراجعه به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و ادارات تابعه در شهرستان‌ها و ارائه اسناد و مدارک مثبته گمرکی واردات رسمی نسبت به تکمیل فرم درخواست کد رهگیری شبنم و اعلام نوع و تعداد کالای خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی (عمده‌فروشی و خرده فروشی) موظف هستند حداکثر تا 15 اردیبهشت‌ماه سال جاری با مراجعه به اتحادیه صنفی مربوطه نسبت به تکمیل فرم درخواست کد رهگیری شبنم و اعلام نوع و تعداد کالای خود اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی یادآور شد: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان و ادارات تابعه در شهرستان‌ها و اتحادیه‌های صنفی موظف هستند در صورت تطبیق اظهارات صاحب کالا با اسناد مثبته واردات (برای کالاهای وارداتی) و فاکتور خرید رسمی (برای کالاهای عمده فروشی و خرده‌فروشی) نسبت به تأیید فرم درخواست کد رهگیری شبنم مربوطه و ارسال آن به کارگزاری‌های اجرای طرح برای صدور کد اقدام می‌کنند.

جمیع افزود: کارگزاری‌های طرح شبنم موظف هستند نسبت به انجام فرآیند صدور کد رهگیری شبنم اقدام کرده و کدهای صادره را حداکثر تا تاریخ 20 اردیبهشت سال جاری بر روی کالای مربوطه با همکاری بازرسان سازمان‌های صنعت معدن و تجارت استان و ادارات تابعه در شهرستان‌ها و اتحادیه‌های صنفی نصب کنند.

وی با بیان اینکه فرآیند صدور و نصب کد رهگیری شبنم موضوع این ماده شامل آن دسته از نشان‌های تجاری (برندهای) نخواهد شد که واردات رسمی آنها به کشور ممنوع است، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر تمامی فرآیندهای اجرای این ماده نظارت می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی ادامه داد: بازرسان اجرای طرح از یکم تا 20 اردیبهشت در صورت مشاهده کالاهایی مشمول طرح فاقد کد رهگیری شبنم کتبا به صاحب کالا ابلاغ و رسید اخذ می‌کنند و عدم مراجعه بازرسان به برخی انبارها و مراکز نگهداری کالاهای مشمول و واحدهای صنفی طی تاریخ قید شده در این ماده مانع از اجرای وظیفه توسط واحد صنفی نیست.

جمیع یادآور شد: از روز 21 اردیبهشت‌ماه کلیه کالاهای مشمول طرح که فاقد کد رهگیری شبنم باشند جمع‌آوری و پس از ضبط کالا و تشکیل پرونده موضوع به محاکم تعزیرات حکومتی ارجاع می‌شود.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول