اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فلج بودن 25 روزه فرودگاه تبریز در طول سال گذشته

فرودگاه تبریز چه وقت از مه نجات می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سالانه یک هزار و 150 پرواز از فرودگاه تبریز انجام می‌شود، گفت: سال گذشته 25 روز پروازهای فرودگاه تبریز به دلیل وجود مه انجام نشده است.

فرودگاه تبریز چه وقت از مه نجات می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نبود امکانات اولیه‌ای چون دستگاه «آر.وی.آر» در فرودگاه بین‌المللی تبریز موجب می‌شود در شرایطی که هوای تبریز کمی مه‌آلود باشد، پروازهای ورودی و خروجی به علت کمبود دید خلبان لغو شود.

در طول سال گذشته 25 روز پروازهای فرودگاه تبریز به دلیل نبود دید کافی خلبان انجام نشده است.

مشکل نبود دید کافی خلبان در شرایط جوی بد و نامساعد در فرودگاه بین‌المللی تبریز طی سال گذشته و با لغو سه بار پی در پی پرواز وزیر راه و شهرسازی قابل لمس و تأمل شد.

در تمام فرودگاه‌های بین‌المللی مشکلاتی این چنینی با نصب و راه‌اندازی دستگاهی با عنوان آر وی آر کنترل و کاهش می‌یابد.

با پیگیری‌های خبرگزاری فارس از مسئولان کشوری و استانی و نمایندگان مجلس مقرر شد تا پایان سال 90 این دستگاه برای  فرودگاه بین‌المللی تبریز خریداری و نصب و راه‌اندازی شود اما تا به امروز این امر تحقق نیافته و به مانند بسیاری از موانع این بار نیز اعتبار دلیل تاخیر در خریداری این دستگاه اعلام شده است.

خرید دستگاه در نخستین فرصت از بودجه حوادث غیرمترقبه

محمد اشرف‌نیا معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در این باره به خبرنگار فارس در تبریز گفت: در نخستین ابلاغ بودجه حوادث غیرمترقبه اعتبار مورد نیاز این دستگاه را تامین خواهد کرد.

وی قول داد اعتبار مورد نیاز این دستگاه را که از ضروریات برای فرودگاه تبریز است حتی از تبصره‌های متفرقه سال 90 در صورت اختصاص در نخستین ابلاغ امسال تامین کند.

اشرف‌نیا با اشاره به اینکه اواخر سال گذشته 6 میلیارد ریال از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه برای خریداری این دستگاه اعتبار پیش‌بینی شده بود، گفت: با توجه به افزایش قیمت دستگاه "آر وی آر" بودجه پیش‌بینی شده برای تجهیز فرودگاه تبریز به این دستگاه ناکافی شد.

فلج بودن 25 روزه فرودگاه تبریز در طول سال گذشته به دلیل دید ناکافی

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به آمار و ارقام بر ضرورت نصب دستگاه "آر وی آر" در فرودگاه تبریز به‌عنوان یک فرودگاه بین‌المللی تأکید کرد و اظهار کرد: در طول سال گذشته 25 روز پروازهای فرودگاه تبریز به دلیل نبود دید کافی خلبان انجام نشده است.

علی رستمی از افزایش نزدیک به 40 درصدی قیمت دستگاه "آر وی آر " نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: قیمت این دستگاه امسال به 15 میلیارد ریال افزایش یافته در حالی که سال گذشته خرید این دستگاه برای استان نزدیک به 9 میلیارد ریال هزینه در پی داشت.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده و انعکاس این آمار به پایتخت‌نشینان و از طریق شرکت فرودگاه‌های کشور و هواشناسی امیدواریم نیمه نخست امسال دستگاه "آر وی آر" خریداری و در فرودگاه تبریز نصب شود.

فرودگاه بین‌المللی تبریز همچنان نیازمند است

رستمی ضمن اشاره به تلاش معاونت‌های استانداری آذربایجان‌شرقی برای تجهیز فرودگاه تبریز به دستگاه "آر وی آر" خواستار مشارکت و همراهی تمام مسئولان استانی برای خریداری این دستگاه و نصب در فرودگاه تبریز به‌عنوان فرودگاه بین‌المللی شد که در طول سال تاثیرگذار نه تنها در حمل و نقل مسافر و کالا است بلکه بسیاری از ارتباطات بین‌المللی با بسیاری از کشورهای جهان نیز از طریق این مرکز بین‌المللی انجام می‌شود.

1150 پرواز فرودگاه بین‌المللی تبریز چشم‌انتظار دستگاه آر وی آر

وی تصریح کرد: پروازهای فرودگاه بین‌المللی تبریز به طور متوسط روزانه 36 پرواز، هفتگی بیش از 250 پرواز و سالانه بالغ بر یک هزار و 150 پرواز را شامل می‌شود که از این تعداد به ترتیب روزانه 6، هفتگی 42 و ماهانه نزدیک به 190 پرواز به مقصد فرودگاه‌های بین‌المللی دنیا انجام می‌شود.

با نصب دستگاه آر وی آر در فرودگاه‌ها، توان و میدان دید خلبان از 900 متر به کمتر از 400 متر کاهش می‌یابد.

فرودگاه بین‌المللی تبریز در شمال‌غرب این شهر و در ارتفاع یک هزار و 494 متری از سطح دریا در زمینی به مساحت 420 هکتار در سال 1333 تحت نظارت ضوابط سازمان جهانی هوانوردی(ICAO) تأسیس شد.

در سال 1356 پرواز حجاج از این فرودگاه آغاز و از سال 1370 با تصویب هیأت دولت به‌عنوان فرودگاه بین‌المللی نامگذاری و در سال 1378 به‌عنوان یکی از فرودگاه‌های درجه یک کشور انتخاب شده است و از آن تاریخ به‌عنوان یکی از چهار فرودگاه «Open Sky» (آسمان باز) ایران خدمات هوایی خود را به پروازهای داخلی و خارجی و عبوری ارائه می‌کند. 

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول