اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

نصب تندیس عمر خیام در آستراخان روسیه

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از توافق نصب تندیس عمر خیام در شهر آستراخان روسیه در سال جاری میلادی از طرف گیلان خبر داد.

نصب تندیس عمر خیام در آستراخان روسیه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی شامگاه یکشنبه در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان به سفر تجار و مسئولان این استان به داغستان و آستراخان روسیه اشاره کرد و اظهار داشت: بالغ بر 350 میلیون نفر در حاشیه دریای خزر زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه صادرات سالانه ایران به روسیه تنها 700 میلیون دلار است، افزود: در سفر اخیر هیئت گیلانی تعداد 65 جلسه کوچک و بزرگ با مسئولان جمهوری‌های روسیه برگزار شده و پیشنهادهای ایران در زمینه‌های مختلف مورد پذیرش طرف مقابل قرار گرفت.

سعادتی برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی صنعتی جمهوری اسلامی ایران در ماخاچ‌کالا با محوریت گیلان با حضور بیش از 50 واحد بزرگ تولیدی و 100 نفر از تجار، بازرگانان و صاحبان سرمایه از سراسر کشور و استان را از اقدام‌های انجام شده هیئت گیلانی در داغستان عنوان کرد.

استاندار گیلان با اشاره به انعقاد یادداشت تفاهم همکاری گردشگری سیاحتی، مذهبی و زیارتی و سلامت روان بین ایران و داغستان تصریح کرد: برقراری خطوط کشتیرانی مسافربری بین بندر ماخاچ‌کالا و بندر انزلی، تبادل تورهای گردشگری بین دو منطقه، خدمات‌رسانی به حجاج داغستانی در موسم حج، ارائه خدمات به زوار داغستانی برای انجام سفرهای زیارتی به مشهد مقدس، قم، شیراز، خواهر امام رضا (ع) رشت و آستانه اشرفیه در جمهوری اسلامی ایران از موارد همکاری بین ایران و داغستان است.

وی، تبادل پیش‌نویس هندلینگ پرواز ماخاچ‌کالا – رشت به طور دوجانبه بین شرکت هواپیمایی آسمان و رئیس فرودگاه داغستان را از جمله تفاهمنامه‌ها برشمرد و بیان کرد: روسای دانشگاه‌های گیلان و آستراخان تفاهم کردند که تبادل استاد و دانشجو در رشته کارشناسی ارشد و دکترا بین دو دانشگاه انجام شود.

سعادتی تبادل دانشجویان زبان روسی و برگزاری دوره‌های کارآموزی زبان روسی و فارسی در بخش‌های مختلف عملی و تجاری را از دیگر تفاهم‌های انجام شده ذکر کرد و گفت: طرفین توافق کردند در زمینه‌های مختلف گردشگری و ورزشی همکاری‌های گسترده‌ای را انجام دهند.

این مسئول از توافق نصب تندیس عمر خیام در شهر آستراخان روسیه در سال جاری میلادی از طرف گیلان خبر داد و بیان کرد: طرفین با اعزام تورهای گردشگری، صنعتی، فرهنگی، دانشگاهی، ورزشی و تجاری به طور مستمر موافقت کردند.

استاندار گیلان مساعدت و خدمات‌رسانی با فناوری‌های پیشرفته در موسسه‌های درمانی و بیمارستانی دو طرف به شهروندان آستراخانی و گیلانی را از دیگر موافقت‌نامه‌های انجام شده برشمرد و اذعان کرد: دو طرف توافق کردند تا کارگروه ویژه توسعه روابط در استان‌های گیلان و آستراخان روسیه تشکیل شود و به طور مستمر توافق‌های طرفین را پیگیری کرده و گزارش دهد.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول