اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

قبولی 99 درصدی دانش‌آموزان کاشانی در امتحانات نهایی

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان از قبولی 99 درصدی دانش‌آموزان کاشانی در امتحانات نهایی خبر داد.

قبولی 99 درصدی دانش‌آموزان کاشانی در امتحانات نهایی

حسین حنطه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: جمعیت دانش‌آموزی شهرستان کاشان در حال حاضر 57 هزار نفر بوده که 99 درصد از این تعداد دانش‌آموز در امتحانات نهایی قبول شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: از این میزان قبولی، 84 درصد در خردادماه سال گذشته تحقق پیدا کرده است.

مدیر آموزش و پرورش کاشان در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله اقامه نماز جماعت در مدارس این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: 213 امام جماعت در یک صد مدرسه این شهرستان نماز جماعت را اقامه می‌کنند.

وی افرود: علاوه بر این تعداد نماز جماعات در مدارس شهرستان کاشان 90 نفر از مبلغان دینی شهرستان کاشان نیز به همراه 20 نفر از ملبغان دینی قم پاسخگوی شبهات و سئوالات شرعی دانش‌آموزان این شهرستان هستند.

این مقام مسئول همچنین اضافه کرد: به طور عمده نمازهای جماعات مدارس شهرستان کاشان در وقت شرعی توسط امام جماعت و با استقبال دانش‌آموزان اقامه می‌شود.

حنطه‌ای یادآور شد: همه نمازخانه‌ها در مدارس اقامه‌کننده نماز این شهرستان با استفاده از قالی سجاده‌ای مفروش شده است.

حنطه‌ای با اشاره به اینکه 66 باب نمازخانه مدارس این شهرستان طی مدت دو سال گذشته مفروش شده است بیان داشت: این نمازخانه‌ها با 8 هزار و 500 متر مربع فرش سجاده‌ای مفروش شده است.

وی در ادامه تربیت علمی، اخلاقی و دینی دانش‌آموزان را از مهمترین اهداف آموزش و پرورش کاشان ذکر کرد و گفت: از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود آموزش و پرورش در تربیت علمی، اخلاقی و دینی دانش‌آموزان باید حداکثر استفاده را برد.

حنطه‌ای با اشاره به نقش راهبردی مربیان آموزش و پرورش بیان داشت: آموزش و پرورش باید بهترین، شایسته‌ترین ، مؤمن‌ترین  و با اخلاق‌ترین نیروها را داشته باشد تا بتواند بهترین دانش‌آموزان را به لحاظ علمی، اخلاقی و دینی تربیت کند.

تعداد 2 هزار و 700 معلم شاغل در آموزش و پرورش شهرستان کاشان فعالیت دارند و تاکنون 2 هزار و 500 نفر معلم بازنشست شده‌اند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول