اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد:

قبولی 9200 دانش‌آموز در دانشگاه‌های کردستان

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی سازمان آموزش و پرورش کردستان گفت: 9 هزار و 200 نفر از داوطلبان کنکور سراسری امسال قبول و در دانشگاه‌های کردستان و استان‌های همجوار پذیرش شده‌اند.

قبولی 9200 دانش‌آموز در دانشگاه‌های کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج طالب محمدی پیش از ظهر امروز در همایش ارائه راهکارهای انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان شهرستان دهگلان اظهار داشت: ظرفیت مراکز آموزش عالی در استان متناسب با تعداد متقاضیان کنکور اضافه نشده است.
وی در ادامه افزود: از زمانی که قانون بومی گزینی در کشور اعمال می‌شود شانس قبولی دانش‌آموزان بسیاری از استان‌های کشور در کنکور سراسری به 100 درصد رسیده است.
معاون آموزشی سازمان آموزش و پرورش کردستان در ادامه با اشاره به اینکه سهمیه پذیرش در دانشگاه‌های کردستان اضافه نشده، بیان داشت: فضای آموزشی دانشگاه‌های استان توسعه پیدا نکرده و در این راستا قانون بومی گزینی به زیان متقاضیان کنکور در استان است.
محمدی در ادامه ظرفیت دانشگاه‌های کردستان را هشت و هزار 300 نفر عنوان کرد و گفت: سال گذشته در کنکور 90، 9 هزار و 200 نفر ازداوطلبان کنکور در دانشگاه‌های کردستان پذیرش شدند که به دلیل نبود و کمبود ظرفیت حدود 700 نفر از این افراد در دانشگاه‌های استان‌های همجوار مشغول به تحصیل شدند.
محمدی در ادامه با تاکید بر مدیریت کردن رقابت‌های کنکور سراسری در استان، اضافه کرد: بر اساس ارزیابی سازمان سنجش کشور از قبولی‌های کنکور از لحاظ کسب نمره، دانش‌آموزان کردستان در رشته‌های علوم انسانی رتبه چهارم، علوم تجربی رتبه پنجم، ریاضی رتبه ششم، هنر رتبه هفتم و زبان رتبه سیزدهم و در مجموع گروه‌های آزمایش پنج‌گانه رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص دادند.
معاون آموزش متوسطه سازمان آموزش و پرورش کردستان در ادامه گفت: قدرت غالب در عصر کنونی علم و دانش و دانایی ملی است و بستر اصلی تحقق دانایی ملی تعلیم و تربیت است.
محمدی تصریح کرد: محور اصلی تعلیم و تربیت و شاخصه اصلی نیروی انسانی معلم و دانش‌آموزان هستند و آینده هر مملکتی در دست دانش‌آموزان توانا خواهد بود. 
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان دهگلان نیز با اشاره به اهداف این همایش افزود: هدف از برگزاری این همایش ارتقای کیفیت تحصیلی، ارتقای جریان‌های آموزشی، افزایش درصد قبولی دانش‌آموزان در کنکور سراسری سال 91، کسب رتبه برتر توسط دانش‌آموزان شرکت کننده در کنکور سال 91، افزایش انگیزه تحصیلی دانش‌آموزان، تجلیل از پذیرفته شدگان کنکور سال 90، ارتقای کمی و کیفی آموزش و پرورش شهرستان دهگلان است.
صلاح برومند اضافه کرد: هم اندیشی دانش‌آموزان شرکت کننده در کنکور سال 90 با دانش‌آموزان پشت کنکوری، بهره‌گیری از تخصص و تجارب اساتید کشوری، آشنایی دانش‌آموزان با روش‌های صحیح مطالعه  از اهداف دیگر این همایش است.
در ادامه این همایش یکی از اساتید دانشگاه تهران در مورد راهکارهای انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان توضیحاتی ارائه داد.
 در پایان این همایش از 50 نفر از دانش‌آموزان برتر و اساتید نمونه تجلیل و قدردانی شد. 
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول