اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نزدیک شدن فصل خرید گندم

ستاد خرید تضمینی گندم در خراسان‌رضوی تشکیل شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 گفت: با نزدیک شدن به فصل خرید گندم تضمینی از کشاورزان در سال 91 ستاد ویژه خرید گندم مازاد بر نیاز گندمکاران در شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 تشکیل شد.

ستاد خرید تضمینی گندم در خراسان‌رضوی تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5، محمد بدیعی با اشاره به افزایش سطح زیر کشت گندم آبی و دیم در استان اظهار داشت: پیش‌بینی حاکی از افزایش و تولید بیش از یک میلیون تن گندم توسط کشاورزان و خرید بیش از 670 هزار تن گندم توسط دولت و بخش خصوصی است که این خود افزایشی 3.5 برابری خرید گندم را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

وی خرید تضمینی گندم هم‌چون سنوات گذشته و تلاش در راستای پرداخت وجوه گندم کشاورزان در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط بانک عامل را یکی از مهمترین اهداف این شرکت در خدمات‌رسانی به کشاورزان هم‌چون سنوات گذشته برشمرد و افزود: به دنبال اعلام قیمت گندم در آینده نزدیک و با توجه به اجرای اصل 44 قانون اساسی و ورود بخش خصوصی به امر خرید گندم بخش عظیمی از خرید هم‌چون سال گذشته توسط بخش خصوصی انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 گفت: در این راستا بانک‌های عامل نیز موظف به پرداخت تسهیلات به کارخانجات آردسازی برای هر چه بهتر خدمات‌رسانی به کشاورزان و تسهیل و تسریع در امر خرید گندم هستند.

بدیعی هم‌چنین به اولویت ذخیره‌سازی گندم در ظرفیت‌های ذخیره‌سازی دولتی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تمام ظرفیت‌های ذخیره‌سازی استاندارد گندم اعم از سیلوهای بتنی و فلزی عمودی، انبارهای مکانیزه و نیمه مکانیزه و سیلوهای روباز در سراسر استان با ظرفیتی بالغ بر یک نیم میلیون تن آماده ورود به فصل خرید گندم هستند.

وی در ادامه به پیش‌بینی بیش از 30 مراکز و کمیسیون خرید در سطح شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: گستره مراکز خرید در سطح استان به دلیل خدمات‌رسانی هر چه بهتر و سریع‌تر به کشاورزان کاستن هزینه‌های حمل و نقل آنها را به همراه دارد.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول