اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته

660 زندانی جرائم غیر عمد در خوزستان آزاد شدند

خبرگزاری فارس: مدیر کل زندان‌های خوزستان گفت: در سال گذشته 660 زندانی معسر جرائم غیر عمد با پیگیری این ستاد و استفاده از ظرفیت‌ها و تسهیلات اختصاص یافته، از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

660 زندانی جرائم غیر عمد در خوزستان آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی زندان‌های خوزستان، رضا پوستچی اظهارکرد: برای آزاد سازی این تعداد زندانی ضمن استفاده از کمک‌های ستاد دیه کشور و تسهیلات بانک‌ها و مؤسسات اعتباری عامل، از طریق رایزنی و مشاوره و مذاکره با شکات نیز  بیش از 42 میلیارد ریال تخفیف اخذ شده که نشان دهنده فرهنگ ایثار و گذشت در جامعه اسلامی و دینی استان است.

وی همچنین با بیان اینکه برای آزاد سازی زندانیان مشمول کمک‌های ستاد دیه افزون بر 62 میلیارد ریال وام بلاعوض و نزدیک به 15 میلیارد ریال نیز وام بدون بهره صرف شده است، گفت: افراد فاقد بیمه نامه شخص ثالث، فاقد گواهی نامه راهنمائی و رانندگی، افرادی که به واسطه شرب خمر  یا بی توجهی ناشی از استعمال و مصرف مواد توهم زا و مخدر مرتکب تصادف شده و صدمه وارد نموده‌اند از کمک‌های ستاد دیه برخوردار نخواهند شد.

پوستچی در ادامه افزود: در سال 90 بیش از 2 هزار و 900 مورد مراجعه به ستاد دیه استان انجام پذیرفت که این ستاد ضمن پذیرش و مشاوره، اقدامات معاضدتی را به انجام رساند.

رئیس هیئت مدیره ستاد دیه خوزستان گفت: به اعتقاد ما جای زندانیان جرائم غیر عمد در زندان‌ها نیست، این دست افراد در وقوع حوادث دارای انگیزه مجرمانه نبوده‌اند و از بد حادثه و به طور اتفاقی این مشکل برای آنان پیش آمده است اما به هر حال دفاع از حقوق زیان دیده یک ضرورت است که باید مورد توجه باشد. برای این منظور محوریت کار ستاد دیه رسیدگی به روند دفاع از حقوق زیان دیده همزمان با کمک به راننده حادثه آفرین است تا بتوان هر دو طرف را از آسیب‌ها و مشکلات افزو‌ن‌تر رهائی بخشید.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول