اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

12 اثر طبیعی مازندران ثبت ملی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: با ثبت 3 اثر طبیعی دیگر، تعداد آثار طبیعی به ثبت رسیده در لیست آثار ملی کشور در مازندران به 12 اثر رسید.

12 اثر طبیعی مازندران ثبت ملی شد

سیف‌الله فرزانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: منظر طبیعی پلور در شهرستان رامسر، آبشار شاهان‌دشت در شهرستان آمل و دریاچه استخر پشت در شهرستان نکا نیز در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

وی یادآور شد: قبل از این با پیگیری این اداره کل و تصویب شورای ثبت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، 9 اثر طبیعی استان چون قله دماوند، چشمه سورت، دریاچه ولشت، دریاچه خضر نبی، غار آهکی و چشمه آب معدنی سوت‌کلا، دو جنگل هیرکانی و... نیز در لیست آثار ملی ثبت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران یادآور شد: از این پس این آثار، با رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت، مراقبت و حمایت این سازمان بوده و هرگونه اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت اثر شود، ممنوع است.

فرزانه اذعان داشت: هرگونه دخالتی در اثر صرفاً با تایید و نظارت این سازمان ممکن و تخلف از آنها برابر مواد 558 تا 569 از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی است.

انتهای پیام/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول