اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاریکاتوریست اصفهانی:

ایران یکی از قطب‌های کاریکاتور جهان است

خبرگزاری فارس: کاریکاتوریست اصفهانی گفت: در حال حاضر ایران یکی از قطب‌های جهان در عرصه کاریکاتور است و در این مسیر برگزاری دوسالانه‌های کاریکاتور و جشنواره هنرهای تجسمی فجر نقش مؤثری داشته‌اند.

ایران یکی از قطب‌های کاریکاتور جهان است

شیوا جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: جشنواره‌ها در رشد و اعتلای هنر کاریکاتور نقش عمده‌ای دارند و هنرمندان جوان بسیاری را به این عرصه جذب کرده‌اند.

وی بیان داشت: ما در عرصه کاریکاتور پیشرفت بسیاری داشته‌ایم و در حال حاضر یکی از قطب‌های جهان در عرصه کاریکاتور محسوب می‌شویم، در مسیر این پیشرفت برگزاری دوسالانه‌های کاریکاتور و جشنواره هنرهای تجسمی فجر نقش مؤثری داشته‌اند.

کاریکاتوریست اصفهانی در ادامه بیان داشت: در شرایطی که از کارکردهای گسترده هنر کاریکاتور استفاده نمی‌شود، تنها راه برای ادامه مسیر هنرمندان شرکت در جشنواره‌ها است زیرا نیروی خلاق و توانمند بسیاری در این عرصه مشغول فعالیت هستند و راهی جز شرکت در جشنواره‌ها برای ارائه آثارشان ندارند.

وی گفت: هنر کاریکاتور می‌تواند علاوه بر طرح معضلات محیط پیرامون خود، فرهنگ نقد را هم گسترش دهد و فرهنگ‌سازی‌ مطلوبی را برای ارتقای جامعه داشته باشد.

جوکار ادامه داد: جایگاه هنر در رسانه مغفول مانده است و بسیاری از افراد هنر را در مطبوعات زینت نشریات میدانند و از آن استفاده کنند در حالیکه رسالت هنر این نیست.

وی اضافه کرد: خبر نیاز به ترجمه و بازآفرینی دارد و به ادبیات خبر و سواد مخاطب نیز تناسب دارد، در حالیکه یک عکس یا کارتون و کاریکاتور به سرعت این مرزها را درمی‌نوردد و اثر مستقیم و فوری می‌گذارد، یا مباحث مربوط به گرافیک و صفحه‌آرایی کمک می‌کند که خبر دیده شود.

کاریکاتوریست اصفهانی در پایان گفت: در شرایطی که رسانه‌های دیداری بسیار متنوع و گسترده هستند هر عرضه مطلوبی شکل بگیرد گستره نفوذ خبری مناسب‌تری هم می‌تواند داشته باشد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول