اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

برازندگی ایرانیان به مصرف کالاهای داخلی است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: برازندگی ایرانیان در طول تاریخ به اتکا و وابستگی به مصرف کالاهای داخلی است که این روحیه باید بیش از پیش احیا شود.

برازندگی ایرانیان به مصرف کالاهای داخلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری صبح امروز در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اردبیل اظهار داشت: در سالی که مزین به تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است باید موضوع استفاده عموم مردم از کالاهای داخلی رونق بگیرد و بیش از گذشته مورد توجه و الگوی سایر کشورها باشد چرا که این امر بزرگترین معروف اقتصادی است.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه کشور ایران در به ثمر نشستن اهداف اقتصادی خود بدون اتکا به ابرقدرتی روی پای خود ایستاده است تصریح کرد: ملت ایران با داشتن مزیت‌های فراوان در حوزه تولید، کار و سرمایه‌گذاری بهتر می‌توانند بستر توسعه حقیقی را فراهم آورند.

فرماندار اردبیل عیب بزرگ یک ملت مستقل را وابستگی اقتصادی توصیف کرد و بیان داشت: حرکتی که امروز در کشور در حوزه استقلال و خوداتکایی واقعی شکل گرفته حرکتی مقدس است که به یقین منجر به اعتلا و توانمندی‌های بیشتر این کشور خواهد شد.

اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تبلیغ کالاهای خارجی در انظار عمومی و معابر کشورمان شایسته فرهنگ اصیل و ارزشمند ایرانی نیست بیان داشت: نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی موضوعی نمایشی و تشریفاتی نیست بلکه تصمیمی آگاهانه، هوشمندانه و تیزبینانه از سوی ایشان است که در آن سربلندی و پیشرفت همه جانبه ملت و نظام اسلامی ایران مد نظر می‌باشد.

وی با اشاره به مسیر این نامگذاری‌ها از سال 1373 تاکنون گفت: روند این نامگذاری‌ها در سال‌های گذشته از یک نگاه جامع حکایت دارد و همه باید با پرهیز از فرصت‌سوزی و اقدامات شتابزده تصمیمات معقولی برای عملی شدن منویات مقام معظم رهبری اتخاذ نمایند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل هدف اصلی از نامگذاری سال‌ها در چند سال اخیر را توجه اساسی به انضباط اقتصادی، مقابله با اسراف، رعایت الگوهای صرفه‌جویی و مشارکت عمومی برای پیشرفت هرچه بیشتر ایران اسلامی دانست.

اکبری ادامه داد: در نتیجه این تدبیر ارزنده رهبر معظم انقلاب؛ دولت موضوع مهم و معطل مانده از سال‌های گذشته در قالب اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را با هدف برقراری عدالت اجتماعی و حفاظت از سرمایه ملی اجرا کرد.

وی اضافه کرد: اکنون در ادامه فرهنگ جهاد اقتصادی که با همت و کار مضاعف دست یافتنی است تحقق نامگذاری امسال یعنی تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تکلیف سنگینی بر دوش مسئولان گذاشته است.

فرماندار اردبیل در پایان سخنان خود از همه کانون‌های تبلیغاتی و مراکز تاثیرگذار فرهنگی خواست در راستای دستیابی به این اهداف مهم نه تنها از تبلیغ کالاهای بیگانه و فاقد کیفیت خارجی خودداری نمایند بلکه در فرهنگسازی و حمایت از سلیقه توجه به استقبال از کالاهای با کیفیت داخلی بکوشند و روحیه خودباوری و امید به آینده را در جامعه گسترش دهند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول