اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان خبر داد

تهیه و تدوین برنامه جامع سلامت گلستان در سال جاری

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از تهیه و تدوین برنامه جامع سلامت استان با مشارکت دستگاه‎های اجرایی در سال جاری خبر داد.

تهیه و تدوین برنامه جامع سلامت گلستان در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در نخستین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در سال 1391 اظهار داشت: طبابت و پزشکی با نگاه اعتقادی و دینی، تضمین‎کننده سلامت افراد جامعه است.

وی تصریح کرد: باید در نشست‎ها و جلسات به گونه‎ای فرهنگ‎سازی کنیم که نگاه اعتقادی در جامعه پزشکی نهادینه شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان ادامه داد: ممزوج شدن نگاه اعتقادی و شرعی در کنار نگاه انسان دوستی در حوزه انجام وظایف از ویژگی‎های بارز جامعه اسلامی است که در تمام حوزه‎ها به خصوص در پزشکی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گلستان تصریح کرد: پرداختن به مسائل زیستی، فکری و اندیشه‎ای همه و همه لازمه زندگی انسانی‎اند لذا باید متن و محتوای موارد و مباحث طرح شده در جلسات کارگروه کارآمد، موثر و مفید به فایده واقع شوند.

وی با بیان اینکه توجه به بهداشت و درمان و آموزش دو مولفه اصلی و تعیین‎کننده در سلامت فکر و جسم انسان‎ها است بیان داشت: در تأمین ردیف بودجه در حوزه‎های بهداشت و درمان و آموزش، تمام سعی مان را کرده‎ایم تا در سال جدید با توجه به اهمیت این دو فصل، بودجه‎ای مناسب و تا حد ممکن با تغییرات مثبت در تأمین ردیف این دو حوزه به وجود آوریم.

جمشیدی تاکید کرد: در حوزه تغذیه حتما باید فرهنگ‎سازی صورت پذیرد و خوردن غذاهای سنتی و سالم به جای انواع غذاهای سریع و فست‎فودها که انسان را دچار عوارض بسیاری خواهد کرد در دستور کار کارگروه سلامت قرار داشته باشد.

در ادامه جلسه تهیه برنامه جامع سلامت استان با مشارکت دستگاه‎های اجرایی، پیگیری اجرای طرح پزشک خانواده در شهر های زیر جمعیت 100 هزار نفر در استان و ارتقای وضعیت بهداشتی پارک‎ها و تفرج‎گاه‎های سطح استان به عنوان مهم‌ترین برنامه‎های کارگروه سلامت و امنیت غذایی در سال 1391 عنوان شد.

همچنین سیاست‎گذاری برای کیفیت خدمات درمانی و دارویی قابل ارائه در استان، پیگیری اجرایی شدن برنامه جامع جلوگیری از آبیاری مزارع با فاضلاب خام، ارتقای وضعیت بهداشتی کشتارگاه‎ها و سیاست‎گذاری در امر ارتقای امنیت غذایی در استان از مهم‌ترین برنامه‎های کارگروه در سال جدید مطرح شد.

در این جلسه از برگزیدگان هفته سلامت توسط معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گرگان با اهدای هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول