اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی:

باید جایگاه واقعی اباصلت را برای مردم تبیین کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: باید در همایش بزرگداشت شخصیت اباصلت(ره)، جایگاه واقعی او برای مردم به درستی تبیین شود.

باید جایگاه واقعی اباصلت را برای مردم تبیین کرد

حجت‌الاسلام و المسلمین حجت گنابادی‌نژاد صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار داشت: خواجه اباصلت از یاران نزدیک امام رضا(ع) بوده است و می‌توان او را در زمره مهم‌ترین صحابه امام هشتم شیعیان تلقی کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی ادامه داد: خواجه اباصلت(ره) در یکی از مهم‌ترین برهه‌های تاریخ شیعه زندگی می‌کرد و بسیاری معتقدند که راوی اصلی شهادت امام رضا(ع)، علی‌رغم خواست مأمون عباسی، اباصلت هروی بوده است.

وی افزود: یکی از بزرگترین افتخارات شیعیان ایران اسلامی این است که علاوه بر اینکه از انوار و برکات امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) برخوردار می‌شوند، از نعمت توسل به امام‌زادگان و بسیاری از صحابه ائمه نیز برخوردار هستند.

گنابادی‌نژاد تأکید کرد: باید جایگاه واقعی امام‌زادگان و هم‌چنین صحابه‌ای مانند اباصلت را به درستی برای مردم تبیین کرد و قطعاً برای تحقق این امر، اقدامات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی به تنهایی کافی نیست.

وی بیان داشت: صدا و سیما و مطبوعات باید به عنوان یاوران اصلی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، در امر اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی نقش خطیر خود را ایفا کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی با اشاره به همایش بزرگداشت شخصیت خواجه اباصلت(ره) تأکید کرد: چنین همایش‌هایی قطعاً با توجه به گستره اطلاع‌رسانی و هم‌چنین طیف افرادی که در آن شرکت می‌کنند، تأثیرگذاری مناسبی خواهد داشت و باید در مورد سایر شخصیت‌های مذهبی نیز از این طریق فرهنگ‌سازی انجام شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول