اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین:

اردو‌های جهادی زمینه‌ساز تربیت مدیران آینده کشور است

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: حضور در اردو‌های جهادی زمینه‌ساز تربیت مدیران آینده کشور است.

اردو‌های جهادی زمینه‌ساز تربیت مدیران آینده کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حمزه برین ظهر امروز در مراسم تقدیر از دست‌اندر‌کاران اردو‌های جهادی نوروز امسال که در سالن شهید حسن‌پور سپاه صاحب‌الأمر استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مدیران فرهنگی و سیاسی آینده نظام جمهوری اسلامی ایران، در قالب اردو‌های جهادی تربیت می‌شوند و با کسب معنویات و روحیه جهاد‌گرانه، در سال‌های آتی اثرات این اردو‌ها را در تصمیم‌گیری‌های خود در جایگاه یک مدیر اعمال می‌کنند.

برین افزود: جهاد‌گران مصداق بارز کار برای خدا با روحیه بسیجی، بدون توقع و خود‌نمایی هستند.

وی ادامه داد: انجام کار‌های جهادی در مناطق محروم و در ایامی مانند نوروز و تابستان که سایرین در کنار خانواده، دوستان و آشنایان به تفریح، مسافرت و استراحت می‌پردازند برای عده‌ای قابل درک نیست در حالی‌که این جهاد‌گران در چنین مکا‌ن‌هایی در پی افکار، اعتقادات و گمشده‌های خود هستند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان با اشاره به اینکه چیزی شیرین‌تر، تأثیر‌گذار‌تر و متحول‌کننده‌تر از اردو‌های جهادی وجود ندارد، ادامه داد: نداشتن توقع مادی، جایگاهی و بهره‌برداری‌های سیاسی، سرلوحه کار جهادگرانی است که با روحیه فداکارانه و دوری از هر‌گونه خود‌بینی برای کسب رضای خدا تلاش می‌کنند.

برین خاطرنشان کرد: غنیمت شمردن تک تک لحظات عمر برای خدمت به مردم از بهترین ویژگی‌هایی است که می‌توان برای جهادگران نام برد.

وی پیرامون بخشی از اقدامات انجام شده در این اردوها اذعان کرد: فعالیت‌های جهادی نوروز 91 در قالب سه گروه؛ "شکوفه های سیب" در روستای ماهین بخش طارم سفلی، "برای خدا" در بخش خرمدشت، "معین الضعفاء" در روستای هنیز الموت و نیز یک گروه با عنوان "بالاتر از آسمان" در منطقه بشاگرد در استان هرمزگان انجام شد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان تصریح کرد: محور فعالیت دانشجویان در این اردوها ارائه خدمات بهداشتی، دینی، فرهنگی و عمرانی بود.

برین برپایی جلسات پرسش و پاسخ با موضوعات فرهنگی را بخشی از فعالیت‌های دانشجویان در مناطق محروم خواند و اذعان کرد: آموزش مفاهیمی چون توحید، مهدویت، ولایت و احکام، برگزاری کلاس‌هایی با حضور روحانیان هر گروه و نیز برگزاری مسابقات ورزشی از جمله فوتبال و والیبال بخش دیگری از این فعالیت‌هاست.

وی به برنامه‌های بهداشتی انجام شده در این اردوها اشاره و خاطرنشان کرد: اقدامات بهداشتی، راه‌اندازی بخشی از سیستم آب، دفع فاضلاب و رسیدگی به اماکن بهداشتی و توزیع مواد غذایی از سوی دانشجویان رشته‌های بهداشت بخشی از اقداماتی بودند که در روستای ماهین به اجرا درآمدند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: همچنین با حضور دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین 53 نفر از اهالی این روستا به طور رایگان ویزیت شدند.

برین بیان کرد: در بخش دندانپزشکی هم 120 نفر از ویزیت رایگان و 52 نفر هم از خدمات ترمیمی رایگان دانشجویان این دانشگاه بهره‌مند شدند.

برین با بیان اینکه گروه معین‌الضعفا نیز از سال 86 کار خود را در حوزه کارهای جهادی آغاز کرد، افزود: برداشت محصول برای محرومان، مرمت و رنگ آمیزی مدرسه فشگ در شهر رازمیان، ساخت پل بتنی شهدای روستای مزرعه محمودی در کوهین، کانال کشی آب روستای هنیز معلم کلایه و توزیع مواد شوینده و بهداشتی، اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی و همچنین دیوار کشی محوطه مدرسه روستای کردانده در کوهین از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این گروه از سال 86 تاکنون بوده است.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول