اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حفظ نباتات کرمان

بخش مانیتورینگ سم در کرمان افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: بخش مانیتورینگ سم استان کرمان طی چند ماه آینده افتتاح و تمام سم‌های وارده ثبت می‌شوند.

بخش مانیتورینگ سم در کرمان افتتاح می‌شود

 ناصر طاهری امروز در حاشیه جلسه ساماندهی کود و سم‌فروشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان با اشاره به مشکل کشاورزان در این زمینه اظهار داشت: فروشندگان سم همکاران ما محسوب می‌شوند و حمایت همه جانبه از سم‌فروشان در چارچوب قانون صورت می‌گیرد.

وی افزود: سموم تقلبی با سلامت مردم و جامعه بازی می‌کند و با واردکننده‌های اینگونه سموم با جدیت برخورد می‌شود.

طاهری بیان داشت: با توجه به قانون حفظ نباتات که در سال 46 تصویب شد و جزو قوانین جامع خاص محسوب می‌شود، فروشندگان سم باید قبل از اخذ پروانه کسب ابتدا پروانه صلاحیت فنی از سازمان نظام مهندسی و یا حفظ نباتات داشته باشند.

وی تصریح کرد: در صورت داشتن این مورد، پروانه کسب برای آن‌ها صادر می‌شود.

طاهری مصرف بهینه و صحیح سم را مهم دانست و تصریح کرد: مسئول فنی فروشگاه سم باید همیشه برای ارائه سم حضور داشته باشد و اگر اعضای سازمان از فروشگاهی بازدید کنند و با مشاوره فردی غیر از مسئول فنی مواجه شوند، جرم تلقی و مطابق قانون با وی برخورد می‌شود.

وی به افتتاح بخش مانیتورینگ سم استان کرمان طی چند ماه آینده اشاره کرد و ابراز داشت: با این سیستم ورود هرگونه سمی با محل ورود و محل مصرف با کد رهگیری مشخص و ثبت می‌شود.

طاهری خاطر‌ نشان کرد: کمیسیون سم شهرستان رفسنجان باید به صورت فعال با همکاری اداره تعزیرات، حفظ نباتات، نظام مهندسی و هر ارگان دیگری که مدیر جهاد کشاورزی صلاح می‌داند به کار خود بپردازد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول