اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور قاضی عسگر

نرم‌افزار جامع حج در قم رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مجموعه نرم‌افزارهای حج تولید مشترک مرکز تحقیقات نور و بعثه مقام معظم رهبری 31 فروردین ماه با حضور نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در قم رونمایی می‌شود.

نرم‌افزار جامع حج در قم رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم این مجموعه شامل 9 نرم‌افزار از جمله کتابخانه جامع حج نسخه دوم، احکام و مناسک حج، اسرار و معارف حج، اعتقادات و پاسخ به شبهات، عتبات عالیات و سوریه، مکتبة‌الحج، سفرنامه و خاطرات حج، اماکن و آثار اسلامی و زائر است.

به گفته مسئول واحد ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز تحقیقات نور، این نرم‌افزار در طول یک سال گذشته تولید شده و در بخش کتابخانه جامع حج متن 700 جلد کتاب از آثار منتشر شده بعثه مقام معظم رهبری و نیز متن کامل کتاب الحج و العمره برگرفته از 262 عنوان اثر فقهی و حدیثی شیعه آمده است.

نرم‌افزار عتبات عالیات و سوریه نیز حاوی متن کامل 82 جلد کتاب در مورد اماکن زیارتی سوریه و عراق است.

احکام و مناسک حج عنوان نرم‌افزار دیگری از این مجموعه است که متن کامل 54 جلد کتاب و 58 عنوان مقاله در این خصوص را در خود جای داده است.

به گفته اکبر پوستچیان نرم‌افزار زائر هم شامل متن کامل 80 عنوان کتاب کاربردی در موضوعات گوناگون ویژه زائران حج تمتع و عمره مفرده به همراه بیش از 60 عنوان فیلم، صوت و نرم‌افزارهای اسلامی ویژه تلفن همراه است.

اسرار و معارف حج نیز یکی از 9 نرم‌افزار تولید شده مرکز نور است که در برگیرنده متن کامل 68 جلد کتاب و 110 عنوان مقاله در زمینه اسرار و معارف حج است.

نرم‌افزار اماکن و آثار اسلامی نیز شامل متن کامل 52 جلد کتاب و 265 عنوان مقاله در این موضوع است، ضمن اینکه مکتبة‌الحج نیز حاوی متن کامل 147 جلد کتاب از کتاب‌های عربی منتشر شده بعثه و 34 جلد از مجلدات میقات‌الحج است.

اعتقادات و پاسخ به شبهات نرم‌افزار دیگری است که متن کامل 206 جلد کتاب در زمینه اعتقادات و پاسخ به شبهات را در خود دارد و سفرنامه و خاطرات عنوان نرم‌افزار دیگری است که متن کامل 31 جلد کتاب و 90 عنوان مقاله در زمینه سفرنامه و خاطرات حج را در بر می‌گیرد.

مسئول واحد ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز تحقیقات نور هدف از تولید این نرم‌افزار را زنده نگهداشتن نام و یاد فقیهان و احیای میراث گران‌سنگ آنها، ایجاد بستری مناسب برای تحقیق در حوزه دین به ویژه مسائل مربوط به حج، زیارت و دسترسی آسان و سریع به منابع دست اول علمی تحقیقی حج و عرضه تالیفات حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در یک مجموعه عنوان کرد.

نرم‌افزار جامع حج پنجشنبه، 31 فروردین ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات نور در قم رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول