اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد زکات استان بوشهر:

زکات جمع‌آوری شده در بوشهر از مرز یک میلیارد تومان گذشت

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد زکات استان بوشهر گفت: میزان زکات جمع آوری شده در استان بوشهر از مرز یک میلیارد تومان گذشت.

زکات جمع‌آوری شده در بوشهر از مرز یک میلیارد تومان گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام سید علی اصغر رکنی صبح امروز در همایش تجلیل از فعالان زکات شهرستان دشتی اظهار داشت: ستاد زکات در سال 84 فعالیتش را آغاز کرد و در کل استان مقدار پرداختی در آن سال 5 میلیون تومان بود اما در سال 90 این مبلغ از یک میلیارد تومان تجاوز کرده است.

رکنی افزود: در سطح شهرستان دشتی با توجه به خشکسالی‌ها توقع بیشتری نمی‌رود و عمده محصولات گندم و نخیلات در شهرستان دشتستان است.

وی ادامه داد: دیدارهای چهره به چهره با کشاورزان، جلسه با بخشداران و دهیاران، دیوارنویسی و برگزاری همایش از برنامه‌های فرهنگی ما بوده و برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات بوده است.

رکنی اضافه کرد: برای برنامه‌های فرهنگی همه هزینه‌ها را دولت پرداخته و روستاهایی که بیش از یک میلیون تومان زکات پرداخت کرده‌اند به همین مقدار نیز دولت اعتبار برای کارهای عمرانی به آن‌ها کمک کرده است.

امام جمعه خورموج نیز گفت: زکات موجب تطهیر و پاکیزگی مال و افزایش رزق و روزی و تزکیه انسان می‌شود.

امام جمعه خورموج افزود: اگر چه گندم زکات آن واجب است ولی زمین‌هایی که در آن صیفی‌جات هم کاشته می‌شود مثل گوجه که در منطقه دشتی محصول اول است و از سفره‌های زیرزمینی استفاده می‌کنند نیز باید کشاورز مقید به پرداخت زکات آن باشد.

مصلح ادامه داد: تمام محصولات کشاورزی ماحصل سخاوت طبیعت است و زکات در واقع به این علت است که یک مقدار از چیزی که طبیعت در اختیار انسان قرار می‌دهد به دیگران بدهد.

مدیر کمیته امداد دشتی نیز گفت: کمیته امداد از سال 84 دبیری ستاد احیای زکات را به عهده داشته و در سال گذشته با برنامه ریزی بهتر قدم‌های بهتری برداشتیم.

علی بحرینی افزود: در بحث زکات سال 90 به نسبت سال 89 که کمتر از 7 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شد با رشد 34 درصدی این مبلغ به 21 میلیون تومان رسید.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول