اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل:

حوزه‌های آبخیز استان اردبیل جامع‌نگری می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: با جامع‌نگری به حوزه‌های آبخیز استان در صددیم تا برنامه‌های توسعه منابع طبیعی را بیش از پیش گسترش دهیم.

حوزه‌های آبخیز استان اردبیل جامع‌نگری می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نایب علی رحیمی صبح امروز در بازدید از محل احداث پارک‌های آبخیز در اردبیل اظهار داشت: ظرفیت‌های ناشناخته منابع طبیعی باید در استان احصا و معرفی شوند و در این راستا مراکز تحقیقاتی منابع طبیعی استان را راه‌اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه کارشناسان ما در تمام حوزه‌ها آماده ارائه تحقیقات زیستی و طبیعی در استان اردبیل هستند، افزود: مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل به عنوان یک سایت علمی و پژوهشی با هدف اجرای طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی، کاربردی، اطلاع‌رسانی، ارائه خدمات علمی در قلمرو علوم زراعی و باغی، علوم دامی، منابع طبیعی و... وظایف خود را انجام می‌دهد.

این مسئول احداث بندهای آبخیزداری در استان اردبیل را یکی دیگر از گام‌های منابع طبیعی استان در ارتقای چهره این بخش اعلام کرد و گفت: بیش از 50 بند آبخیزداری تاخیری، سنگی و ملاتی و تور سنگی در حوزه‌های آبخیز این استان در حال احداث است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در ادامه هدف از اجرای این پروژه‌ها را کنترل سیل و رسوب، مقابله با فرسایش خاک و تقویت آب منابع زیر زمینی به ویژه در مناطق خشک و نیمه خشک ذکر کرد.

رحیمی تصریح کرد: اعتبار بندهای در حال اجرا بالغ بر 38 میلیارد ریال است و با پیگیری‌های انجام شده علاوه بر اعتبارات مصوب سال گذشته 11.5 میلیارد ریال از اعتبارات ملی مربوط به سفر ریاست جمهوری به بخش آبخیزداری استان اختصاص یافته که با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و اجرای پروژه‌های مصوب، تحول بزرگی را در حوزه آبخیزداری استان شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 907 هزار هکتار از اراضی استان مورد مطالعات توجیهی آبخیزداری قرار گرفته که برای 320 هزار هکتار از این اراضی، مطالعات تفصیلی اجرایی نیز انجام و اجرای عملیات احداث بندهای آبخیزداری در این مناطق به سرعت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل احداث پارک‌های آبخیز، سدهای زیرزمینی (برای اولین بار در سطح استان) را از دیگر برنامه‌های این اداره کل برشمرد و اظهار امیدواری کرد با احداث پارک‌های آبخیز در مسیر مناطق گردشگری استان توسعه چشمگیری در بخش اکوتوریسم استان ایجاد شود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول