اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان دامپزشکی کشور:

همه دام‌های کشور هویت‌دار می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری و بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور گفت: وزارتخانه جهاد کشاورزی برنامه‌‌ای در سال جاری دارد که بر مبنای آن با پلاک‌کوبی، همه دام‌های کشور هویت‌دار می‌شوند.

همه دام‌های کشور هویت‌دار می‌شوند

محسن مشکوة امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: عمده کشتار طیور در کشور به صنعتی صورت می‌گیرد و در سال گذشته مقدار یک‌میلیون و 660 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید شد.

معاون پیشگیری و بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور در ادامه گفت: میانگین مصرف گوشت مرغ در کشور ما 22 کیلوگرم است.

وی با بیان این‌که در کنار طیور صنعتی طیور سنتی را نیز داریم، افزود: اکنون حدود 45 تا 50 میلیون طیور بومی در سطح کشور در روستاها و به ندرت در شهرها وجود دارد که این تولید پیوسته وجود داشته و مازاد آن نیز عرضه بازار می‌شود.

وی با غلط دانستن تصوری که طیور سنتی را باکیفیت‌تر از طیور صنعتی از نظر گوشت می‌دانند، تصریح کرد: ما چنین عقیده‌ای نداریم چرا که مرغان صنعتی تحت نظارت و همچنین زیر پوشش خدمات بهداشتی بوده و به مراتب از مرغان سنتی سالم‌تر هستند.

مشکوة با اشاره به این که در برنامه چهارم باید به گونه‌ای پیش برویم که روزانه 29 گرم پروتئین مصرف شود، ابراز داشت: مصرف انواع گوشت به عنوان موادی پروتئینی در کشور ما و سایر نقاط جهان متفاوت است به این صورت که برخی از کشورها مصرف گوشت گوسفندی آن‌ها بیشتر بوده و برخی دیگر گوشت گاو و خوک مصرف می‌کنند و در جاهایی دیگر از جمله کشور ژاپن مصرف ماهی در صدر قرار دارد.

وی از اطمینان درباره عدم ورود گوشت از مرزها سخن به میان آورد و بیان کرد: ورود گوشت قاچاق از مرزها تقریبا به دلایل مختلف غیر ممکن است و در مورد دام زنده نیز نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از ورود دام ‌از دیگر کشورها به صورت غیر قانونی از مرزها انجام می‌دهیم.

معاون سازمان دامپزشکی کشور از هویت‌دار کردن دام‌ها خبر داد و گفت: وزارتخانه کشاورزی برای سال آینده برنامه‌ای در دستور کار قرار دارد که طبق آن همه دام‌های سبک و سنگین به وسیله پلاک‌کوبی و سایر موارد دیگر هویت‌دار می‌شوند و از این طریق می‌توان ورود دام‌های غیر مجاز به کشور را ردیابی کرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول