اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی بویین‌زهرا:

برج‌های دوقلوی خرقان در اولویت ثبت جهانی قرار دارند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویین‌زهرا گفت: برج‌های دوقلوی منطقه خرقان پس از اتمام مراحل معرفی و شناسایی به یونسکو، هم‌اکنون در مرحله اولویت‌بندی ثبت جهانی قرار دارند.

برج‌های دوقلوی خرقان در اولویت ثبت جهانی قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، شهربانو سلیمانی عصر امروز در نخستین جلسه کار‌گروه میراث فرهنگی که با حضور مرتضی شاه‌محمدی معاون فرماندار بویین‌زهرا، حسین حسین‌خانی مسئول روابط عمومی فرمانداری بویین‌زهرا و جمعی از مسئولان  شهرستان بویین‌زهرا برگزار شد، اظهار کرد: امسال باید با اقدامات مطلوب و همچنین مناسب زمینه توجه بیشتر و دقیق‌تر به مقوله میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی از سوی مسئولان در کشور فراهم شود.

وی افزود: قطعا مسئولان با برنامه‌ریزی‌های صحیح و عملی می‌تواند زمینه احیای مجدد صنایع دستی اصیل ایرانی را فراهم کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویین‌زهرا خاطرنشان کرد: باید گفت که در سال‌های اخیر اقدامات بیشتر و بهتری در زمینه نوسازی و مرمت ابنیه و آثار تاریخی و همچنین سرزمینی در سراسر کشور انجام شده است.

وی با اشاره به ثبت آثار باستانی در شهرستان بویین‌زهرا اعلام کرد: برج‌های دو قلوی منطقه خرقان پس از اتمام مراحل معرفی و شناسایی به یونسکو، هم‌اکنون در مرحله اولویت‌بندی ثبت جهانی قرار دارند.

سلیمانی بیان کرد: بسیاری از موزه‌ها و مراکز تاریخی در کشور در حال حاضر به دلیل کم‌توجهی در معرض تخریب و نابودی قرار گرفته‌اند.

وی عنوان کرد: شناساندن آثار تاریخی و فرهنگی به جامعه و به ویژه قشر جوانان می‌تواند زمینه توجه بیشتر به هنر اصیل و پر مایه کشور را فراهم کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویین‌زهرا تصریح کرد: باید سعی شود با اقدامات و برنامه‌های مؤثر و راهگشا زمینه جذب هر‌چه بیش‌تر گردشگران به آثار باستانی و قدمت کشور فراهم شود.

سلیمانی در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغاتی در شناساندن فرهنگ و هنر تاریخی در کشور افزود: لزوم بهره‌گیری همه‌جانبه از ظرفیت‌های موجود برای شناساندن آثار فرهنگی و ارزشی می‌تواند کمک شایانی به رشد و توسعه میراث فرهنگی در کشور کند.

وی بیان کرد: اعتبارات نسبتا بالایی در سال‌های اخیر در زمینه حفظ و نگهداری ابنیه فرهنگی و تاریخی در کشور به میراث فرهنگی تخصیص یافته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویین‌زهرا خاطرنشان کرد: بسیاری از آثار تاریخی و فرهنگی در کشور تا‌کنون با همت مسئولان به ثبت‌های ملی و جهانی رسیده است.

سلیمانی تصریح کرد: به هر اندازه که نسبت به مسئله میراث فرهنگی در کشور توجه شود به همان میزان هم هنر ایرانی در میان ملت‌های دیگر شناخته می‌شود.

وی در خاتمه سخنانش با اشاره به لزوم تقویت مبنای فرهنگی و اجتماعی در جامعه تاکید کرد: لازمه شناخت بیشتر آثار فرهنگی در کشور نیازمند توجه و پی بردن به هنر گسترده و عمیق ایرانی است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول