اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعر برجسته هرمزگانی:

مسئولان نسبت به شاعران بی‌مهرند

خبرگزاری فارس: یکی از شاعران برجسته و مطرح هرمزگان از آنچه که وی "بی‌مهری مسئولان هرمزگانی به شاعران"‌ خواند، انتقاد کرد.

مسئولان نسبت به شاعران بی‌مهرند

کرامت بلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اینکه اکنون شاعران بزرگی در استان مورد بی‌مهری مسئولان واقع هستند، اظهار داشت: یکی از شاعران پیشرو استان را سراغ دارم که در کنار خیابان کتاب می‌فروشد.

وی تصریح کرد: به وضوح می‌بینیم و می‌شنویم که استان هرمزگان پایتخت اقتصادی ایران است، اما جایگاه شعر در این پایتخت اقتصادی کجاست.

بلالی هم‌چنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چقدر برای شعر و ادبیات استان هزینه می‌شود؟، گفت: کدام هزینه، کسی از شاعر سراغی نمی‌گیرد، شاعرانی که کم‌ترین توقعی هم ندارند.

وی در ادامه ضمن تبریک راه‌یابی تیم آلومینیوم به لیگ برتر خاطرنشان کرد: چند میلیارد برای دو تیم شهرداری و آلومینیوم هزینه شده است، آیا برای شعر و ادبیات که هویت فرهنگی ما ایرانی‌هاست نیز کم‌ترین هزینه‌ای صورت می‌گیرد، کسی منکر حمایت از فوتبال نیست، اما باید همه امور با هم رشد کند تا مفهوم توسعه واقعی را داشته باشیم.

به گفته بلالی شعر هنر اول ایرانیان است، اما آیا به تناسب این مهم به آن پرداخته می‌شود؟

این شاعر فرهنگی در ادامه در پاسخ به این سؤال که صدا و سیما چه نقشی می‌تواند داشته باشد؟، گفت: جا دارد هر هفته یک برنامه زنده با حضور علاقه‌مندان به شعر و شاعری در کنار دریای خلیج فارس برگزار شود که این می‌تواند یک شروع خوب برای اقدامات مستمر باشد.

بلالی در ادامه در خصوص سلیقه مردم به شعر نو بیان کرد: بعد از انقلاب نیما در شعر نو، ظهور ستارگان درخشانی در عالم ادب فارسی از جمله سهراب سپهری، اخوان ثالث و ... را شاهد بودیم که مورد استقبال مردم قرار گرفتند.

بلالی کارشناس‌ارشد ادبیات فارسی دارای دو مجموعه کتاب به نام "حس نابالغ پرواز" و "شروع می‌شوی با چشمان سیاهت" است که دو مجموعه دیگر نیز این شاعر فرهنگی در انتظار چاپ است.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول