اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده اصفهانی:

نویسندگان رمان جایگزین داستان کوتاه نشوند

خبرگزاری فارس: یک نویسنده و داستان‌نویس گفت: داستان کوتاه یا ادبیات دم‌دستی و مطلوب، مورد بی‌توجهی نویسندگان قرار گرفته است، به همین دلیل نباید به فراموشی سپرده شود و جای خود را به رمان دهد.

نویسندگان رمان جایگزین داستان کوتاه نشوند

خسرو شاه‌علی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: با توجه به پیشینه فرهنگی ایران و داستان‌های بومی یا فولکلور به ویژه در بحث رسانه‌های ارزشی، بنیاد داستان احیاء شده است.

وی افزود: بسیاری معتقد هستند که متن خوب وجود ندارد، اما بنیاد داستان در سراسر کشور فعالیت خود را به صورت سالانه با راه‌اندازی کلاس‌های آموزش داستان‌نویسی در سراسر کشور آغاز کرده است.

این نویسنده و داستان‌نویس در ادامه بیان داشت: در پایان این کلاس‌ها بهترین آثار تولید شده طی جشنواره‌ای به صورت سالانه برای برگزیدگان نهایی این جشنواره شرایطی فراهم خواهد شده تا در پایتخت تحت آموزش‌های ویژه قرار بگیرند.

وی ادامه داد: پس از سال‌ها باید تلاش نویسندگان و نخبگان در این عرصه دیده شود و پژوهشگران و نخبگان گردهم آیند و موضوع ادبیات داستانی را مورد بررسی قرار دهند.

شاه‌علی تصریح کرد: اداره‌کل ارشاد استان‌ها وظیفه دارند در جهت حمایت‌های معنوی و مادی هنرمندان این بخش، بنیاد ادبیات داستانی را فعال کنند.

وی ادامه داد: ادبیات داستان کوتاه ما بسیار مهم و تأثیرگذار است و ویژگی‌های ساختاری این نوع ادبیات به گونه‌ای است که به مخاطب یک تصویر مینیاتوری ارائه می‌دهد و خلق این نوع اثر از ادبیات کار هر کسی نیست و توانایی‌های ویژه‌ای را می‌طلبد، هم‌چنین تجربه‌‌های خاصی که شاید هر کسی نداشته باشد.

این داستان‌‌نویس در ادامه بیان داشت: ساختار موجز و ظریف امکان تأثیرگذاری زیادی را با خود دارد و می‌تواند مخاطب را متأثر کند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر ادبیات دم‌دستی در کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است، گفت: این بی‌توجهی سبب شده که نویسندگان این نوع از ادبیات، ترجیح دهند به سمت خلق رمان پیش روند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول