اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی ستاد هدفمند کردن یارانه‌های اردبیل:

شیب اصلاح قیمت‌ها ملایم است / افزایش قیمت برخی کالاها غیر‌منطقی است

خبرگزاری فارس: سخنگوی ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها در استان اردبیل گفت: شیب اصلاح و تغییر قیمت‌ها باید ملایم باشد و دولت با این سیاست تلاش می‌کند تا فشاری به اقشار کم‌درآمد جامعه وارد نشود.

شیب اصلاح قیمت‌ها ملایم است / افزایش قیمت برخی کالاها غیر‌منطقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی نور‌اللهی صبح امروز در جلسه ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها در اردبیل اظهار داشت: دولت در یک برنامه پنج ساله سعی در اجرای این قانون دارد که در گام اول اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، آرد و نان و برخی دیگر از کالاها مدنظر بوده است.

وی تصریح کرد: در مدت پنج سال دولت با تدارک بسته‌های حمایتی از بخش تولید و تامین مایحتاج ضروری مردم اجرای این قانون را در دستور کار قرار داده تا بعد از سپری شدن این سال‌ها قیمت واقعی کالاها مشخص و معلوم شود.

سخنگوی ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها در استان اردبیل یادآور شد: در اجرای این قانون دولت در هر مرحله با به اجرا گذاشتن بسته‌های حمایتی سعی دارد از التهاب و تورم بازار بکاهد اما به هر صورت با اجرای این قانون برخی افزایش‌ قیمت‌ها نیز اتفاق افتاده است که قابل پیش‌بینی بود.

نور‌اللهی بیان داشت: دولت در آستانه اجرای مرحله دوم با رعایت برخی از مسائل و حمایت‌های جدی‌تر از بخش تولید و اقشار ضعیف جامعه سعی دارد روند اصلاح قیمت‌ها را به شکل تثبیتی اجرایی کند که انتظار می‌رود با اجرای آن در کنار مراحل هفت‌گانه تحول اقتصادی در کشور اصلاح ساختاری را در نظام اقتصادی شاهد باشیم.

این مسئول در مورد برخی اختلال در نظام اقتصادی و گله‌مندی مردم از تورم گفت: تزریق ماهانه 60 میلیارد تومان پول به جامعه با توزیع یارانه نقدی قطعاً تبعات اقتصادی را به همراه دارد که سعی کردیم در این 14 مرحله با تعادل‌بخشی عرضه و تقاضا و اصلاح نظام نقدینگی از بسیاری از تبعات منفی این کار جلوگیری کنیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی افزایش قیمت‌ها را طبیعی توصیف کرد و گفت: این افزایش از تبعات هدفمند کردن یارانه‌ها و نتایج اجرای این قانون است چرا که تلاش می‌شود قیمت‌ها منطقی، عرضه و تقاضا متناسب و بسیاری از آسیب‌های تورمی نیز تعدیل شود.

نور‌اللهی تصریح کرد: این اقدام به مانند فرد گرسنه‌ای است که به اندازه کافی خوراک مصرف کرده اما تحرک و ورزش را که در حفظ سلامتی عامل اصلی است نادیده گرفته است که این خود به متورم شدن اقتصاد جامعه کمک می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از بهترین شیوه‌های تعادل‌بخشی در این امر را توجه مردم به خرید کالاهای مورد نیاز و ممانعت از ورود تنش به بازار است که سبب می‌شود گرفتاری‌ها و مشکلات بیش از گذشته شود.

سخنگوی ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها در استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: خانوارهایی که در تعداد اعضای خانواده تغییراتی را داشته‌اند باید برای اصلاح این اطلاعات به مراکز و دفاتر پلیس 10+ مراجعه کرده و از این طریق و از اطلاع به بانک‌‌ها این مشکل را برطرف کنند

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول