اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرمی خواستار شد

راه‌اندازی تعاونی باغداران گرمی

خبرگزاری فارس: فرماندار گرمی خواستار ایجاد تعاونی باغداران شهرستان گرمی شد.

راه‌اندازی تعاونی باغداران گرمی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز صحرایی صبح امروز در جلسه کار گروه توسعه کشاورزی گرمی اظهار داشت: شهرستان گرمی زمینه بسیار مناسبی را برای توسعه باغات دارد که امیدواریم مردم با اقبال نشان دادن به این بخش قسمتی از اشتغال بخش کشاورزی را در توسعه باغات محقق کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در این شهرستان 100 هکتار باغ میوه ایجاد شده از در حال ایجاد بودن 50 هکتار باغ میوه در بخش موران گرمی خبر داد.

این مسئول یادآور شد: بررسی، تصویب و اجرای 10 طرح باغ در کار گروه توسعه کشاورزی این شهرستان در دستور کار است.

صحرایی ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها 10 میلیارد ریال تسهیلات بانکی منظور شده است.

فرماندار گرمی ادامه داد: مجری پروژه توسعه باغات مثمر کرمی با اطلاعات علمی و تجربه کافی آماده ارائه مشاوره رایگان به علاقمندان توسعه باغات در این شهرستان است

وی با بیان اینکه گرمی مستعد پرورش بسیاری از میوه‌ها به ویژه در بخش موران با کیفیت ممتاز است، افزود: خاک اراضی باغات گرمی از قابلیت دو بار کشت در سال برخوردار است که با استفاده بهینه از منابع آب و خاک می توانیم شاهد توسعه باغداری در این شهرستان باشیم.

این مسئول با مناسب دانستن اجرای باغات مثمره در اراضی کم بازده ابراز داشت: با ایجاد تعاونی‌های کشاورزی باید نسبت به تجمیع اراضی کوچک کشاورزی به بهره‌وری بالا دست یابیم.

وی  در ادامه خواستار عزم جدی دهیاران و شوراهای اسلامی بخش‌ها و روستاهای گرمی برای ترغیب علاقمندان به توسعه باغات و ایجاد تعاونی‌ه‌ای مربوطه در این شهرستان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار گرمی در پایان سخنان خود تسهیل در صدور مجوز حفر چاه آب برای توسعه آبیاری باغات میوه در گرمی را خاطرنشان کرد و گفت: تلاش می‌شود با هماهنگی و اخذ صدور مجوز حفر چاه، آب لازم باغداران را برای توسعه باغات مثمر  تامین کنیم.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول