اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان تأکید کرد

لزوم تحول در علوم انسانی در راستای تولید اندیشه ایرانی

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان بر لزوم تحول در علوم انسانی در راستای تولید فکر و اندیشه ایرانی تأکید کرد.

لزوم تحول در علوم انسانی در راستای تولید اندیشه ایرانی

محمدمهدی گودرزی‌سروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به شعار رهبری در سال جاری و با بیان اینکه این شعار ادامه امر جهاد اقتصادی سال گذشته است، اظهار کرد: در زمینه شعار حمایت از کار، تولید و سرمایه ایرانی، بحث تولید ملی در شکل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مورد بحث است که در این راستا باید امر فرهنگ‌سازی مورد توجه بسیاری قرار گیرد.

وی افزود: برای اجرایی و عملیاتی کردن بیانات مقام معظم رهبری در سال جاری به ویژه در راستای تحول در علوم انسانی باید به تولید فکر و اندیشه ایرانی اسلامی در زمینه نرم‌افزاری پرداخته شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان عنوان کرد: در تولید در زمینه سخت‌افزاری نیز با فرهنگ‌سازی که صورت می‌گیرد باید از تولیدکنندگان و کارآفرینان داخلی حمایت جدی شود.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در دو مقوله تولید نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دارای برنامه است، گفت: در این واحد دانشگاهی برای برنامه‌های فرهنگی که در سال گذشته برای درخواست بودجه به مرکز در تهران ارسال کرده بودیم، امر توجه به اجرایی کردن تولید ملی را گنجانده بودیم.

گودرزی‌سروش با اشاره به بحث آموزش در جهاد دانشگاهی ابراز کرد: با رایزنی‌های انجام شده در مسیر توسعه و گسترش رشته‌های علمی- کاربردی هستیم تا بر این اساس بتوانیم در این زمینه گام م‍‍ؤثری برداریم.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی ما بر این است که در جهاد دانشگاهی همدان شوراهایی را در زمینه رشته‌های کاربردی ایجاد کنیم و بتوانیم از نیروهای جوان و تحصیل‌کرده در راستای تولید ملی استفاده کرده و آنها را در زمینه علمی- کاربردی آموزش دهیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان با بیان اینکه از سال گذشته در واحد جهاد دانشگاهی همدان رایزنی‌هایی در راستای ایجاد رشته‌های متصف به اسلام انجام شده، گفت: فکر و اندیشه ایرانی- اسلامی را باید در جامعه بسط دهیم تا بر این اساس نیز تولید ملی تحقق یابد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد رشته‌های کارشناسی ارشد، معماری اسلامی و شهرداری اسلامی در م‍‍ؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی همدان، اذعان کرد: امیدواریم که متولیان امر این موضوع مهم را از وزارت علوم پیگیر باشند و ما بتوانیم در  این رشته‌ها در سال تحصیلی 92-91 دانشجو جذب کنیم.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول