اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش:

44 مورد ‌هجوم دزدان دریایی به شناورهای ‌ایرانی / اسکورت 1500 کشتی تجاری

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش گفت: از سال 87 تاکنون 88 مورد هجوم توسط دزدان دریایی به شناورهای تجاری ایرانی رخ داده که 44 مورد آنها در سال 90 واقع شده است.

44 مورد ‌هجوم دزدان دریایی به شناورهای ‌ایرانی / اسکورت 1500 کشتی تجاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، امیر غلامرضا بیغم بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال 87 دور دزدی‌های دریایی در شمال اقیانوس هند مشاهده شد، اظهار داشت: از همان سال بیشتر از 30 کشور نیروهای خود را به این منطقه اعزام کردند.

وی ادامه داد: طبق آمار موجود از سال 87 تاکنون نیروی دریایی ارتش ایران بیش از یک هزار و 500 کشتی تجاری ایرانی را در منطقه مذکور اسکورت و به طور ایمن از مسیرها عبور داده است.

جانشین فرماندهی نیروی دریائی ارتش با بیان اینکه از سال 87 تاکنون 88 بار به کشتی‌های تجاری کشور در منطقه شمال اقیانوس توسط دزدان دریایی هجوم شده است، بیان داشت: ‌از این تعداد 44 بار مورد مربوط به سال 90 است.

بیغم با بیان اینکه تمام هجوم‌ها توسط نیروی دریایی دفع شده است، گفت: تنها از ابتدای سال‌ جاری تاکنون کشتی‌های تجاری ایرانی پنج بار مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفته‌اند.

جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش ادامه داد: سه مورد از این هجوم‌ها در تاریخ‌های هشتم، نهم و دهم واقع شده است.

وی هم‌چنین با بیان اینکه در تاریخ هفتم نیز یک مورد هجوم منجر به تصرف کشتی تجاری ایرانی شد، گفت: این هجوم در منطقه‌ای واقع شد که تصور وجود دزدان در آن منطقه نمی‌رفت.

بیغم با بیان اینکه این هجوم در پایین‌تر از مدار 10 درجه شمالی واقع شد، گفت: نیروهای نداجا پس از اعزام به محل سرانجام موفق به آزادسازی کشتی تجاری ایرانی در تاریخ 12 فروردین شدند.

وی اضافه کرد: در این عملیات که حدود 40 ساعت به طول انجامید 23 گروگان که 11 نفر از آنها ایرانی بودند و به سلامت از دست آنها آزاد و 12 دزد دریایی نیز دستگیر شدند.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول