اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان نظام پزشکی مشهد تأکید کرد

تصویب سرانه واقعی درمان خواسته اصلی پزشکان

خبرگزاری فارس: معاون سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: جامعه پزشکی امیدوار است که در لایحه بودجه 91 سرانه واقعی درمان تصویب شود.

تصویب سرانه واقعی درمان خواسته اصلی پزشکان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد عباس شجاعی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: سرانه واقعی درمان هم‌اکنون در کشور اجرایی نمی‌شود و جامعه پزشکی امیدوار است این امر در سال جدید رخ دهد.

معاون سازمان نظام پزشکی مشهد افزود: نبودن تعرفه‌های پزشکی و تأخیر در پرداخت‌های پزشکان و مراکز درمانی از سوی سازمان‌های بیمه‌گر از مشکلاتی است که با اصلاح سرانه درمان رفع می‌شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پایین بودن سرانه درمان چالش جدی حوزه سلامت کشور ایجاد کرده است امیدواریم در لایحه بودجه سال 90 این موضوع مورد توجه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و هم‌چنین دولت قرار گیرد تا مردم بهره بهتری را این حوزه ببرند.

معاون سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به اینکه توجه به سلامت مردم وظیفه همه دستگاه‌ها و مسئولان است، خاطرنشان کرد: سلامت یکی از وظایف مشترک همه دولت‌ها به شمار می‌رود در حالی که اکنون ساختار این حوزه مهم در کشور بیمار است و امیدواریم به زودی این مشکل برطرف شود.

وی با اشاره به اهداف برنامه چهارم توسعه در راستای کاهش هزینه‌‌های درمانی از سوی مردم، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده بنا بود تا پایان برنامه چهارم توسعه، 70 درصد هزینه‌های درمانی از سوی دولت و سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت شود و 30 درصد را مردم پرداخت کنند.

قائم‌مقام سازمان نظام پزشکی مشهد افزود: هم‌اکنون که در برنامه پنجم توسعه به سر می‌بریم، این برنامه‌ریزی‌ها برعکس شده است به طوری که 70 درصد از هزینه‌ های درمانی از سوی مردم پرداخت می‌شود و این وضعیت پیامدهای مختلفی را به دنبال دارد.

شجاعی آموزش، سلامت و امنیت را از وظایف اصلی دولت‌ها عنوان کرد و گفت: دولت‌ها در تمام کشورها موظف هستند برای مردم این موارد را تأمین کنند و اکنون دولت ما وظیفه دارد به حوزه سلامت توجه ویژه داشته و مشکلات این بخش را حل کند.

قائم‌مقام سازمان نظام پزشکی مشهد ادامه داد: در سال‌های اخیر اگر چه رقم بودجه اختصاص یافته در حوزه سلامت نسبت به گذشته چند برابر شده است اما رقم تخصیص یافته نسبت به کل بودجه کشور روند کاهشی داشته است.

شجاعی با بیان اینکه تأخیر در اعلام تعرفه‌های پزشکی عواقب ناخوشایندی را در پی دارد، اظهار کرد: تا اعلام تعرفه‌های جدید، بیمه‌ها با توجه به تعرفه‌های سال گذشته به بیمارستان‌‌ها پول پرداخت می‌کنند و بعد از اعلام تعرفه جدید از پرداخت مابه‌التفاوت مبلغ تعیین شده به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی سر باز می‌زنند.

انتهای پیام/ س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول