اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:

99 درصد تذکرات لسانی در مرحله اول پذیرفته می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف کشور گفت: 99 درصد تذکرات لسانی انجام شده در مرحله اول پذیرفته می‌شود.

99 درصد تذکرات لسانی در مرحله اول پذیرفته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سردار مصطفی متولیان ‌سه‌شنبه شب در همایش بزرگ آمران به معروف و ناهیان از منکر شهرستان کاشان در سالن شهدای پاسدار سپاه کاشان اظهار داشت: 99 درصد تذکرات لسانی انجام شده در مرحله اول پذیرفته می‌شود اما تکرار شدن تذکر لسانی جمعی و گروهی اثربخشی بیشتری داشته است.

وی، با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری برای تشکیل گروه‌های چند نفره تذکر لسانی بیان داشت: سازماندهی گروه‌های چند نفره تذکر لسانی در اجرای این فریضه الهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تکرار این فریضه اثرگذاری بیشتری دارد.

این مقام مسئول نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف در بین مردم را فراتر از بحث دولتی و حکومتی عنوان کرد و بیان داشت: همانطور که مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند که تذکر لسانی وظیفه همگانی است باید توجه داشت که این امر یک وظیفه عمومی بوده و باید این فریضه را به وسیله تبلیغ به فرهنگی فراگیر و عمومی در جامعه تبدیل کرد.

وی استفاده از تذکر لسانی را وظیفه مردم در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و با تأکید بر محبت‌آمیز مطرح شدن تذکر لسانی عنوان داشت: اگر تذکر لسانی به صورت گروهی انجام شود به شکل قابل توجهی اثرگذاری آن بیشتر است.

متولیان همچنین با اشاره به اینکه برای سه فریضه مهم دینی نماز، زکات و امر به معروف و نهی از منکر در کشور ستاد تشکیل شده است ابراز داشت: مؤمنان وظیفه دارند احساس شجاعت را در خود و دیگران برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تقویت کنند.

معاون به تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز اشاره کرد و گفت: فرهنگ غالب در غرب عبارت ''به من چه ربطی دارد؟" است و مردم نسبت به اعمال یکدیگر اظهار بی‌توجهی می‌کنند اما در ایران اسلامی مردم به همدیگر احساس مسئولیت دارند.

وی افزود: طی چند سال اخیر سعی شده مسائل ضداسلامی نظیر''من و تو را در یک قبر نمی‌گذارند بنابراین به من چه؟'' در ایران ترویج شود تا مردم را در زمینه چگونگی اجرای امر به معروف و نهی از منکر گرفتار بی‌مسئولیتی کنند در صورتی که فرهنگ اسلامی اجرای این فریضه را واجب می‌داند.

متولیان یادآور شد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز برای سازماندهی نهادهای مردم‌نهاد از جمله اصناف، هیئت‌ها، مساجد، ستاد نمازهای جمعه و سایر نهادهایی که کاملاً مردمی هستند و افراد متدین و با انگیزه در این نهادها فعالیت می‌کنند که اثر کار آنها بیشتر است، اقدام کرده است.

وی افزود: مردم در این مکان‌ها انگیزه بیشتری برای تذکر لسانی دارند و همزمان با آن مخاطب نیز آمادگی پذیرش این تذکرها را در خود احساس می‌کنند.

معاون تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ترغیب، برنامه‌ریزی و تشکیل گروه‌های تذکر لسانی در اداره‌ها و اصناف را از مهم‌ترین فعالیت‌های شورای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برشمرد.

متولیان همچنین متذکر شد: انتظار می‌رود گروه‌های تذکر لسانی در شهرستان کاشان همیشگی و دائمی باشد تا این شهرستان به عنوان یکی از شهرستان‌های الگو و نمونه در کشور بتواند عطر زیبایی تذکر لسانی را در دیگر شهرستان‌های سراسر کشور که هنوز از این موهبت دور بوده‌اند گسترش دهد.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول