اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ کرمان:

7 هزار نفر در شرکت زغال‌سنگ کرمان فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت زغالسنگ استان کرمان گفت: 7 هزار نفر به طور مستقیم در مجموعه شرکت زغال‌سنگ کرمان مشغول به کار هستند.

7 هزار نفر در شرکت زغال‌سنگ کرمان فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، سید‌مسعود حسینی بعد از ظهر امروز در نخستین کمیسیون کارگری شهرستان کوهبنان در سال جاری اظهار داشت: این مجموعه معدنی از دهه 40 فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر 4 هزار و 500 کارمند و کارگر در بخش دولتی و 2 هزار و 500 نیرو در بخش خصوصی مشغول به کار دارد.

وی بیان داشت: در مجموع 7 هزار نفر به صورت مستقیم در اختیار شرکت هستند که ماهانه باید 6 میلیارد تومان حقوق و مزایا از سوی شرکت به این قشر زحمتکش پرداخت شود.

‌حسینی تصریح کرد: ما به دنبال اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل‌، برگزاری دوره‌های آموزشی بهداشت و ایمنی برای کارگران معادن هستیم و تا امروز سعی کردیم نسبت به امر بهداشت و درمان کارگران مساعدت داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اما این امر هیچ ارتباط مستقیمی با شرکت زغال‌سنگ ندارد و باید فعالیت‌های مربوط به بهداشت و درمان کارگران معادن در مناطق کارگری و شهری توسط دانشگاه علوم پزشکی خدمات داده شود.

در این دیدار تعدادی از ‌حاضران به بیان مشکلات و معضلات خود از جمله ‌حقوق کم‌، عدم برقراری نظام هماهنگ پرداخت حقوق، کمبود امکانات بهداشتی مربوط به این قشر، برگزاری کلاس‌های آموزشی ایمنی و مهارت برای کارگران معادن، ایجاد فضاهای تفریحی و ورزشی‌، رفع مشکلات مربوط به بهداشت و درمان کارگران زغال‌سنگ در بخش طغرالجرد‌، تجهیز ایستگاه‌های مربوط به حمل و نقل کارگران‌ و واگذاری زمین برای اجرای‌ مسکن مهر در بخش طغرالجرد‌ پرداختند.

همچنین پرداخت به موقع عوارض و مالیات معادن‌، اختصاص بودجه ویژه برای ورزش و سلامت کارگران‌، ترمیم محورهای مواصلاتی متعلق به شرکت زغال‌سنگ و پرداخت به موقع حق بیمه به داروخانه‌ها‌، اختصاص منزل مسکونی سازمانی به پزشکان بخش طغرالجرد از مطالبات کارگران بود.

در این نشست کارگران به تصمیم‌گیری برای واگذاری ساختمان بهداشت و درمان کیان‌شهر‌ به دانشگاه علوم پزشکی‌، تلاش برای سالم‌سازی و بهداشتی کردن آب معادن‌، پرداخت سرانه آلایندگی به شهرداری‌ها‌، بالابردن سطح تولید با جذب و استخدام نیروی بومی ‌اشاره کردند و رفع  مشکلات و معضلات از دیگر خواسته‌های حاضران در جلسه بود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول