اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی کمبود کود شیمیایی صورت گرفت

گلایه کشاورزان بردسیر از مدیریت توزیع کود

خبرگزاری فارس: توزیع کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان به درستی مدیریت نمی‌شود.

گلایه کشاورزان بردسیر از مدیریت توزیع کود

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسیر، کشاورزان شهرستان بردسیر امروز در اعتراض به سهمیه کود شیمیایی در محل دفتر خدمات کشاورزی توزیع کود جمع شدند.

به گفته کشاورزان سهمیه کود شیمیایی آنها کم شده و به موقع نیز به دستشان نمی‌رسد و برخی کشاورزان از مدیریت توزیع کود در شهرستان بردسیر گلایه دارند.  

موسی‌پور مسئول حراست جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این زمینه اظهار داشت: کاهش سهمیه کود در کل کشور است و به دلیل تحریم‌هایی که داشتیم برخی مواد اولیه وارد نشده و تولید کود شیمیایی کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان کشوری و استانی پیگیر این مشکل هستند، بیان داشت: بارگیری کود شیمیایی انجام شده و روزانه سهمیه ارسال می‌شود.

وی در زمینه مدیریت توزیع ابراز داشت: برنامه زمان‌بندی به کشاورزان اعلام شده که در چه روزی و چه بخشی مراجعه کنند.

اما کشاورزان در این زمینه گفتند، چنین برنامه‌ای اعلام نشده و به اظهار برخی دیگر از کشاورزان به درستی اجرا نمی‌شود. 

کشاورز بردسیری در این ‌ارتباط‌ گفت: روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هر هفته کود توزیع می‌شود و از ساعت سه بامداد در این مکان حضور یافتیم و موفق به دریافت کود نشدیم.

وی افزود‌: ‌به مسئولان جهاد کشاوری مراجعه کردیم، اما خبری از تنظیم توزیع کود نبود‌، گندم‌های کاشته شده اکنون نیاز به کود دارند که مسئولان اعلام می‌کنند سهمیه کم شده است.

این کشاورز اظهار داشت: در بازار آزاد هر کیسه کود 30 هزار تا 35 هزار  تومان است که نه هزینه پرداخت آن داریم و نه به صرف کشاورز است.

وی عنوان کرد: در حالی که سهمیه دولتی 7 هزار تومان است و به علت عدم مدیریت صحیح در توزیع کود و تقسیم به عدالت و تنظیم زمان مراجعه کشاورز به محل توزیع این مشکلات را ایجاد کرده است.

کشاورز بردسیری گفت‌: ‌از مسئولان جهاد کشاورزی، فرمانداری و دستگاه‌های ذی‌ربط انتظار داریم که با مدیریت صحیح و افزایش سهمیه به کشاورزان این معضل را رفع کنند.

وی خاطرنشان کرد: به چه دلیل در بازار آزاد کود وجود دارد، اما در دستگاه امر متولی خدمات کشاورزی می‌گویند کود کم است و سهمیه کاهش پیدا کرده است.

غلامعلی موحدی‌نیا فرماندار بردسیر در این زمینه گفت: امروز مجوز 400 تن کود شیمیایی برای بردسیر صادر شده است که به زودی بین کشاورزان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول