اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادگستری یزد در سال 90/

56 هزار پرونده قضایی در محاکم قضایی یزد مختومه شد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در سال گذشته در محاکم قضایی استان یزد بیش از 56 هزار پرونده رسیدگی و مختومه شد.

56 هزار پرونده قضایی در محاکم قضایی یزد مختومه شد

 به گزارش خبرگزاری فارس، غلامحسین حیدری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر محاکم بدوی استان یزد 41 شعبه دارد و موجودی ابتدای سال گذشته آنها 9 هزار و 557 پرونده بوده که در طول سال 58 هزار و 168 پرونده نیز وارد این شعب شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 56 هزار و 844 پرونده توسط دادگاه‌های عمومی رسیدگی و مختومه شده است، افزود: آمار پرونده‌های مختومه در سال 90 نسبت به سال 89 حدود 9 درصد افزایش داشته است.

حیدری هم‌چنین در مورد عملکرد دادگاه‌های انقلاب اسلامی استان یزد عنوان کرد: با احتساب موجودی این دادگاه‌ها که در ابتدای سال 397 پرونده بود، طی سال گذشته 7 هزار و 22 فقره پرونده دیگر نیز به این محاکم وارد شد.

وی با اشاره به اینکه دادگاه انقلاب اسلامی فقط با دو شعبه در سراسر استان به پرونده‌ها رسیدگی می‌کند، بیان کرد: در همین مدت 6 هزار و 958 پرونده نیز در این دادگاه‌ها مختومه شده و مانده دادگاه‌های انقلاب نیز در پایان سال گذشته 461 پرونده بوده است.

حیدری خاطرنشان کرد: آمار پرونده‌های مختومه دادگاه انقلاب اسلامی در مقایسه با سال 89 حدود 13 درصد رشد داشته است.

وی در مورد عملکرد محاکم تجدد نظر استان یزد نیز اظهار داشت: شعب مصوب دادگاه‌های تجدید نظر استان یزد 10 شعبه است که در سال گذشته فقط هفت شعبه فعال بوده و در پایان سال نیز شعبه‌ای دیگر اضافه و در مجموع با هشت شعبه به پرونده‌ها رسیدگی می‌کند.

حیدری عنوان کرد: موجودی این دادگاه‌ها در ابتدای سال 90 تعداد 744 پرونده بود که به تدریج در طول سال 11 هزار و 231 پرونده نیز وارد این شعب شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به رشد 14 درصدی آمار مختومه‌های دادگاه‌های تجدید نظر تصریح کرد: 11 هزار و 110 پرونده نیز توسط دادگاه‌های تجدید نظر در سال گذشته مختومه شده و پرونده‌های مانده 865 پرونده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود عملکرد دادسراهای عمومی و انقلاب این استان در سال گذشته را تشریح کرد.

غلامحسین حیدری با اشاره به اینکه دادسراهای عمومی و انقلاب استان یزد در حال حاضر با 12 شعبه بازپرسی و 20 شعبه دادیاری در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: موجودی دادسراهای استان یزد در ابتدای سال گذشته 3 هزار و 332 پرونده بوده که 52 هزار و 814 پرونده وارد این شعب و 48 هزار و 315 فقره پرونده نیز رسیدگی و مختومه شده است.

وی با اشاره به اینکه آمار پرونده‌های مختومه دادسراها در مقایسه با سال 1389 حدود 10 درصد افزایش داشته است، افزود: افزایش آمار پرونده‌های مختومه بیانگر حجم بالای کار در دستگاه قضایی و تلاش خستگی‌ناپذیر قضات و کارمندان در رسیدگی به این پرونده‌هاست و با وجود ثابت بودن تعداد شعب، حجم فعالیت مجموعه دستگاه قضایی استان افزایش چشمگیری داشته است.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه آمار پرونده‌های ورودی به دادگستری کل استان یزد طی سال 1390 افزایش چشمگیری داشته است، افزود: یکی از برنامه‌های مهم دستگاه قضایی استان یزد در سال جاری کاهش میزان پرونده‌های ورودی است که باید مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول