اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فنی و حرفه‌ای تویسرکان خبر داد

صدور بیش از 2 هزار پروانه مهارت ساختمان در تویسرکان

خبرگزاری فارس: رئیس فنی و حرفه‌ای تویسرکان گفت: از سال 87 تا پایان سال گذشته 2 هزار و 802 فقره کارت پروانه مهارت صنعت ساختمان از سوی اداره فنی وحرفه‌ای تویسرکان صادر شده است.

صدور بیش از 2 هزار پروانه مهارت ساختمان در تویسرکان

شهرام منصوری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه بر اساس برنامه پنجم دولت موظف است 200 هزار کارگر را ساماندهی و در این بخش به کار گیرد، اظهار داشت: دولت در یک برنامه مدون منسجم برای ساماندهی و حمایت از نیروی انسانی خلاق و علاقمند به این صنعت کارگاه‌های آموزش را از سال 87 برای مهارت آموزی و تعلیم نیروی کارآزموده در حوزه‌های مختلف اجرایی کرد.

وی با اشاره به اینکه فنی و حرفه‌ای شهرستان نیز همزمان با سراسر کشور با پذیرش 421 متقاضی فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: سال 90 در مقایسه با سال‌های گذشته در زمان مشخص شده صدور کارت پروانه ساختمان در تویسرکان رشدی دو برابری داشته است به صورتی که در این سال تعداد یک هزار و 724 کارت صادر شده است.   

 رئیس فنی و حرفه ای شهرستان تویسرکان افزود: کارگاه‌های آموزشی با حضور استادان مجرب در رشته‌های نظیر؛ گچ کاری، کاشیکاری، عایق کاری( آسفالت)، اسکلت سازی، برق کار، لوله کش گاز خانگی، تن ریز، آرماتوربند، نقاشی ساختمان، لوله کش و نصاب و نقشه‌برداری در راستای تربیت نیروی متخصص و کاردان در  فنی و حرفه‌ای در شهرستان برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه فنی و حرفه ای در سه مرحله برای تحقق اهداف اصلی و کاربردی این طرح برنامه‌های خود را اجرایی می‌کند تأکید کرد: شناسایی کارگران ساختمانی به تفکیک حرفه، ایجاد بستر یادگیری مهارت به منظور بالا بردن کیفیت و راندمان کار و برگزاری آزمون و صدور کارت پروانه مهارت صنعت ساختمان در زمان تعیین شده در این نهاد انجام می‌شود.

رئیس فتی و حرفه‌ای تویسرکان اضافه کرد: سنجش و تعیین سطح و احراز صلاحیت این کارگران در هر یک از سطوح مهارتی مطابق ضوابط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای صورت می‌پذیرد.

وی اذعان اشت: در راستای نهادینه سازی و ترویج استانداردسازی ساخت و ساز و توسعه این طرح در سال‌های آینده ضمن تداوم شناسایی و آموزش کارگران، رشته‌های بیشتری زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

منصوری با تأکید بر اینکه استفاده از مصالح استاندارد، استفاده از مجریان ذی‌صلاح، نظارت و کنترل بر اجرای خدمات مهندسی و استفاده از نیروی کار ماهر صنعت ساختمان، چهار عامل اصلی برای ارائه خدمات مهندسی باکیفیت است گفت: برای ارائه خدمات مهندسی با کیفیت و برای اجرایی و الزامی کردن استفاده از کارگران دارای کارت مهارت فنی برنامه‌ریزی شده است.

وی اظهار داشت: در این برنامه‌ریزی نخست دستگاه‌های دولتی ملزم به بکارگیری کارگران دارای کارت مهارت فنی در طرح‌های عمرانی هستند و سپس به تدریج در طرح‌های غیر عمرانی و ساخت‌ و‌ سازهای شهری همه اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به استفاده از کارگران دارای کارت مهارت فنی خواهند شد.

رئیس فنی وحرفه‌ای شهرستان تویسرکان در پایان سخنان خود یادآور شد: افرادی که موفق به دریافت کارت مهارت شده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی از مزایای بیمه سوبسیت دار استفاده کنند.

انتهای پیام/خ۲۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول