اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه انتقال خون خراسان‌جنوبی خبر داد

ارسال 8400 واحد پلاسمای مازاد بر نیاز خراسان جنوبی به سراسر کشور

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه انتقال خون خراسان‌جنوبی از ارسال 8 هزار و 460 واحد پلاسمای مازاد بر نیاز استان به دیگر استان‌های کشور خبر داد.

ارسال 8400 واحد پلاسمای مازاد بر نیاز خراسان جنوبی به سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا ارجمندی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: تعداد واحدهای خونگیری در سال گذشته 13 هزار و 78 واحد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته که این امر استان را از نظر تأمین خون بی‌نیاز کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه 38 درصد از مردم جامعه گروه خونی +o را دارند بیشترین گروه خونی اهدا کننده را در استان تشکیل می‌دهد و کمترین گروه خونی AB- بوده که یک درصد مردم جامعه است.

*رشد 13 درصدی مراجعه‌کنندگان اهدای خون

مدیر پایگاه انتقال خون خراسان‌جنوبی از رشد 13 درصدی مراجعه‌کنندگان اهدای خون خبر داد و گفت: در سال گذشته 17 هزار و 392 مراجعه‌کننده به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کرده در حالی که این میزان در مدت مشابه 15 هزار و 61 مراجعه کننده بوده است. 

ارجمندی با اشاره به اینکه میزان معافی از اهدای خون در سال 90 نسبت به سال گذشته کاهش داشته که حجامت یکی از دلایل این کاهش است، افزود: با توجه به اینکه حجامت ممکن است با وسایل آلوده فرد حجامت شده باشد تا یک سال از اهدای خون معاف است.

مدیرعامل پایگاه انتقال خون خراسان‌جنوبی مصرف دارو، خالکوبی، بیماری قلبی، فشار خون و سفر به کشورهای خارجی به جز عتبات عالیات و مکه را از دیگر عوامل معافی از اهدای خون عنوان کرد.

ارجمندی تصریح کرد: پایگاه انتقال خون خراسان‌جنوبی در سال گذشته موفق به کسب گواهینامه ایزو و تضمین کیفیت از سوی شرکت MIC شد که این امر نشان دهنده این است که فرآورده‌های خونی استان  با استانداردهای روز اروپا تطابق دارد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول