اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با دستیابی به فناوری پیچیده توربو کمپرسورها محقق شد

فارس پیشگام خودکفایی در صنعت گاز شد

خبرگزاری فارس: متخصصان صنعت نفت و گاز استان فارس برای نخستین بار در کشور به فناوری پیچیده توربو کمپرسورها دست یافتند.

فارس پیشگام خودکفایی در صنعت گاز شد

احمد سراجی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت : فناوری توربوکمپرسورها که بخش اصلی و مهم ایستگاه تقویت فشار قوی گاز هستند پیش از این تنها در اختیار کشور آلمان بود. 

وی افزود: ایستگاه تقویت فشار گاز لار به عنوان یکی از مناطق عملیاتی شرکت زاگرس جنوبی (بزرگترین تولید کننده گاز کشور) در راستای تحقق کاهش وابستگی در تعمیرات انواع توربوکمپرسور پیشقدم شد و امید است بنابر سیاست‌گذاری‌های شرکت انتقال گاز ایران در سال جاری در این زمینه به خودکفایی کامل دست یابیم.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: با اتکا به توان متخصصان داخلی و انجام مهندسی معکوس، کشورمان به فناوری پیچیده توربوکمپرسورهای ایستگاه تقویت فشار گاز دست یافت.

سراجی مهم‌ترین، گران‌قیمت‌ترین و حساس‌ترین بخش ایستگاه تقویت فشار گاز را، مجموعه توربین نیرو و توربین گاز دانست و بیان داشت: فناوری این توربوکمپرسورها در اختیار شرکت زیمنس آلمان بود که به دلیل مشکلات فنی در طراحی، دستگاه از کار افتاده بود و شرکت سازنده نیز از انجام تعمیرات لازم خودداری می‌کرد و راهبری تا 8 هزار ساعت کارکرد محدود شده بود.

وی در تشریح روند کار گفت: با تطبیق یافتن پروسه‌های تعمیر توربین، حمل، نصب و بالانس توربین و راه‌اندازی و راهبری آن با سیستم جدید، مراحل تعمیر و راه‌اندازی این توربوکمپرسورها به طور کامل توسط متخصصان داخلی انجام می‌گیرد.

به گزارش فارس، مراحل پایانی راه‌اندازی توربوکمپرسور شماره چهار مرکز تقویت فشار گاز لار بعد از ظهر دیروز دوشنبه انجام شد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول