اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی مطرح کرد

توسعه 70 درصدی کشت نشایی جالیز در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی از رشد چشمگیر 70 درصدی کشت نشایی در استان خبر داد.

توسعه 70 درصدی کشت نشایی جالیز در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی، محمدصبور بیلندی با اشاره به سطح زیر کشت نشایی سال گذشته،‌ اظهار داشت: در سال زراعی گذشته 500 هکتار از اراضی استان زیر کشت نشایی بود که امسال به 850 هکتار رسیده است. 

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: 2 واحد به صورت عمده مشغول به تولید نشای محصولات جالیزی هستند که یک واحد مربوط به بخش خصوصی و یک واحد دیگر شرکت سهامی زراعی نیل‌آباد است.

وی افزود: عمده نشای تولیدی این 2 واحد را خربزه و گوجه‌فرنگی تشکیل می‌دهد.

مدیر امور زراعت سازمان گفت: توسط 2 واحد تولیدی نشا در استان امسال 16 میلیون و 400 هزار نشای خربزه و گوجه‌فرنگی تولید خواهد شد.

بیلندی گفت: با احتساب 3 هزار و 500 نشا برای هر هکتار خربزه و 36 هزار بوته برای هر هکتار گوجه‌فرنگی پیش‌بینی می‌شود با نشای تولیدی این دو واحد 400 هکتار خربزه و 140 هکتار گوجه فرنگی کاشته شود.

مدیر امور زراعت سازمان به انتقال نشا تولیدی به زمین اصلی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از نشای تولیدی آماده انتقال به زمین اصلی است و در مناطق شرقی استان شامل شهرستان‌های تربت‌جام و تایباد انتقال نشا به زمین اصلی شده است.

وی افزود: به دلیل امکان ریسک سرما (دیررس بهاره) برخی از کشاورزان پس از کاشت اقدام به احداث تونل بر روی ردیف‌های کاشت را کرده‌اند.

بیلندی اظهار داشت: یکنواخت و منظم بودن سطح مزرعه، رعایت فاصله بوته‌ها، صرفه‌جویی در تعداد دفعات وجین و آبیاری مزرعه، تولید محصول یکدست، خاصیت انبارداری بالا و برداشت زودهنگام به همراه قیمت مناسب از جمله مزیت‌های کشت نشایی است.

وی افزود:برداشت زودهنگام سبب شده است محصولاتی که با این روش کشت می‌شوند از بازارپسندی خوبی برخوردار بوده و سود بیش‌تری نصیب کشاورزان شود.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول