اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده لشکر 28 پیاده کردستان:

لشکر 28 پیاده کردستان پا در رکاب رهبری است

خبرگزاری فارس:فرمانده لشکر 28 پیاده کردستان گفت: لشکر 28 پیاده برای حراست از انقلاب و میهن اسلامی آمادگی‌های لازم را دارد و همواره پا در رکاب رهبری است.

لشکر 28 پیاده کردستان پا در رکاب رهبری است

امیر سیروس رزم‌گیر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج،  ولایت‌مداری را مهم‌ترین شاخصه ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد و اضافه کرد: شاخصه ویژه ارتش ایران فرهنگ دینی و نگاه ولایت‌مداری است.

وی با بیان اینکه ارتش برای کشورهای انقلابی و اسلامی ضرورتی انکارناپذیر است، گفت: برای اینکه بتوانیم در جهان مبانی و قوانین عدالت اجتماعی را نهادینه کنیم لازمه آن نفی استکبار و جهان سلطه است که با وجود ارتش مقتدر این امر امکان‌پذیر است.

به گفته فرمانده لشکر 28 پیاده کردستان، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تمسک به آموزه‌های دینی و حرکت در مسیر اسلام و قرآن و برخورداری از قابلیت‌های منحصر به فرد و نیروی انسانی کارآمد و مومن و انقلابی، موجب افتخار ایران اسلامی در جهان شده است.

رزم‌گیر اضافه کرد: امروزه لشکر 28 پیاده کردستان از لشکرهای برتر قرارگاه شمال غرب کشور بوده و با داشتن نیروهای جوان و آموزش دیده و بهره‌مندی از امکانات و تجهیزات نو و به روز جنگی آمادگی مقابله با هر نوع تهدیدی از سوی دشمنان را دارد.

وی حفاظت از نظام و مرزهای کشور به عنوان مهم‌ترین رسالت ارتش جمهوری اسلامی ایران نام برد و گفت: نیروهای ارتش در طول هشت سال جنگ تحمیلی برای دفع تجاوز و حراست از مرزهای کشور تمام تلاش خود را به‌کار بستند و به بهترین شکل ممکن از کشور در برابر متجاوزگران دفاع کردند.

فرمانده لشکر 28 پیاده کردستان تقدیم بیش از 48 هزار شهید، 200 هزار جانباز و 35 هزار آزاده از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی در طول هشت سال جنگ تحمیلی به انقلاب دانست و تصریح کرد: ‌ لشکر 28 پیاده در طول جنگ تحمیلی 3 هزار و 144 شهید و بیش از 13 هزار جانباز و 398 آزاده سرافراز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

به گفته رزم‌گیر، هم‌اکنون با گذشت 23 سال از جنگ تحمیلی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف و در قالب تیپ‌ها و لشکرها در سطح کشور فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: پاک‌سازی مناطق آلوده به مین، کشف اجساد بجا مانده از شهدای جنگ تحمیلی، ساخت تجهیزات مختلف جنگی و شرکت در برنامه‌های آموزشی و فرهنگی با استفاده از نیروهای کارآمد، مخلص، متخصص و ولایت‌مدار از جمله فعالیت‌ها و خدمات ارتش جمهوری اسلامی در سراسر کشور است.

فرمانده لشکر 28 پیاده کردستان اضافه کرد: در سایه انقلاب اسلامی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروزه در تمام عرصه‌ها قدرتمند و به خودکفایی کامل رسیده است و یکی از ارتش‌های قدرتمند از لحاظ نیروهای آموزش دیده و تجهیزات جنگی در سطح جهان است.

به گفته وی، انجام 309 عملیات افندی و پدافندی، 155 عملیات به صورت مجزا و 154 عملیات مشترک، صدها رزمایش تیپی و غیره در کارنامه درخشان ارتش جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

وی به برنامه‌های فرهنگی و عقیدتی ارتش به ویژه در لشکر 28 پیاده کردستان اشاره کرد و گفت: تلاش در راستای ارتقای سطح بصیرت دینی و سیاسی نیروهای ارتشی و خانواده‌های آنان به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

فرمانده لشکر 28 پیاده کردستان خاطرنشان کرد:‌برگزاری کلاس‌های مختلف آموزش قرآن و دوره‌ها و همایش‌های بصیرت‌افزایی با حضور اساتید فرهیخته از داخل و خارج از استان به صورت منظم در طول سال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه میدان کارزار امروز میدان جنگ نرم است و در چنین میدانی باید به بهترین شکل ممکن به سلاح نرم خود را مجهز کنیم، گفت: تنها در سایه ارتقای سطح بصیرت است که می‌توانیم میدان دوست و دشمن را جدا کرده و در برابر تهدیدات و توطئه‌های دشمنان بهترین عکس‌العمل‌ها را انجام دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز در سایه لطف و برکت انقلاب و فرماندهی و راهنمایی‌های الهی فرمانده کل قوا ارتش آماده هر نوع مقابله‌ای را در میدان جنگ سخت و نرم با دشمنان داشته و پاسخ هر نوع تهدیدی را از سوی آنان به بهترین شکل ممکن خواهد داد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول