اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

ثواب خدمت به محرومین دوچندان است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: ثواب خدمت به محرومین دو چندان است و موجب خشنودی امام عصر می‌شود.

ثواب خدمت به محرومین دوچندان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در دیدار مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان قم ضرورت توجه به طبقات محروم، مستضعف را مورد تاکید قرار داد و گفت: توجه به این اقشار موجب خوشحالی حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است، چون همه وابسته به ایشان هستند، و اگر مردم در فشار و زحمت باشند، در واقع آن حضرت ناراحت خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه در اسلام کار نیکی بالاتر از شاد کردن مؤمنین و خدمت به آن‌ها نیست، تاکید کرد: همان‌طور که آیات قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام دلالت دارد باید در این کارها هر چه می‌توانید مسابقه داشته باشید و از همدیگر جلو بیفتید و بر همدیگر سبقت بگیرید.

این مرجع تقلید گفت: باید این کار و توفیقی که برای شما پیدا شده است را قدر بدانید و از خداوند متعال بخواهید که در این وظیفه‌ای که به شما محول شده است هر چه بهتر انجام وظیفه کنید.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بهره‌برداری از بیمارستان‌ها در قم تاکید کرد: هر چه اینگونه برنامه‌ها بیشتر توسعه پیدا کند، بیشتر مایه شوکت اسلام و افتخار مسلمانان است.

آیت‌الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: بدانید ارزش کاری که می‌کنید با اجرتی که برای کارتان دریافت می‌کنید اصلاً قابل قیاس نیست.

وی بیان داشت: اگر قلب انسان خالص باشد و انسان مخلصانه فرد مؤمنی را خوشحال و مسرور کند قابل قیاس با چیزی نیست.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: باید بدانید که طبق روایات، انسان به کار خیر کوچکی بهشتی می‌شود، حال اگر انسان خالصانه کار شبانه‌روزش این باشد که به مردم مسلمان خدمت برساند، خدا می‌داند چه مقامی دارد؟

وی خاطرنشان کرد: به هر حال این کار شما در این مرکز جهاد است و ثواب زیادی دارد، باید قدر آن را بدانید و روز به روز اهتمام و تلاشتان برای بهتر انجام‌دادن آن بیشتر شود.

انتهای پیام/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول