اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان:

نادیده گرفتن سیاستگذاری‎ها موجب محرومیت منابع اعتباری می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: شهرداری‎هایی که عمل به سیاستگذاری نکنند از منابع اعتباری محروم می‎شوند.

نادیده گرفتن سیاستگذاری‎ها موجب محرومیت منابع اعتباری می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رسول حسام بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه رسمی ستاد مدیریت بحران استان اظهار داشت: بنا بود شهرداری‎ها تا 15 شهریور ماه سال گذشته بیمه واحدهای مسکونی را انجام دهند که تعداد محدودی در این خصوص قرارداد بسته و این اقدام تا به اکنون صورت نگرفته است لذا به حوزه معاونت عمرانی استانداری پیشنهاد شد اگر شهرداری‎ها نسبت به این فعالیت اقدام نکنند از اعتبارات حوادث در سال 1391 محروم می‎شوند.

وی در خصوص عملیات مقابله سیل بندرترکمن و آق‎قلا تصریح کرد: عملیات مذکور برای رفع مشکلات بعد از مقابله و عملیات مرتبط با بازسازی آن در دستور کار دستگاه‎های اجرایی قرار گرفته که در حال پیگیری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان با مروری به مصوبات آخرین جلسه شورای هماهنگی اذعان کرد: یک جلسه هماهنگی در پایان سال به ریاست عبدالرضا دادبود معاون عمرانی استاندار گلستان داشتیم که مصوباتی در پی داشت و جلسه اضطراری در شانزدهم فروردین نیز در راستای سیلاب شهرستان به ریاست جواد قناعت استاندار گلستان برگزار شد.

حسام با اشاره به اینکه در زمان مقابله، دستگاه‎ها باید از هرگونه مصاحبه پرهیز کنند بر این نکته تاکید کرد: اطلاع‎رسانی باید توسط دبیرخانه شورا انجام شود که در غیر این‎صورت با تناقض در اطلاع‎رسانی مواجه خواهیم شد و مشکلات ناشی از آن در تخصیص اعتبارات خلل ایجاد می‎کند.

وی در خصوص پوشش دادن مناطق کوهستانی در زمان انتخابات ابراز داشت: خوشبختانه شرایط جوی مساعدت کرد و دستگاه‎ها نیز از آمادگی لازم برخوردار بودند تا شاهد برگزاری انتخاباتی سالم در گلستان باشیم.

وی یادآور شد: با بروز لغزش زمین در روستای کشکک از سوی فرمانداران و دستگاه‎های اجرایی شرایطی فراهم شد اما تعداد واحد مسکونی مورد نظر از سوی مردم به دلیل برخی مشکلات مورد استقبال قرار نگرفت و شهروندان مجبور شدند در این شرایط در منازل مسکونی اقوام و خویشان خود اسکان پیدا کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان اضافه کرد: انتظارمان از بنیاد مسکن این است که سریع‎تر مطالعات خود را تعیین تکلیف کنند تا در شرایط جوی مناسب که تنها تا شش ماه دیگر برای آن فرصت پیش‎بینی شده است بتوانیم اقدامات اجرایی در خصوص رفع مشکلات روستا را عملیاتی کنیم.

حسام بیان داشت: دو روستای دیگری که در منطقه کلاله از حادثه سیل مورد خسارت قرار گرفتند باید هر چه زودتر کار مطالعاتی آن تکمیل شود که در غیر این صورت در جذب اعتبار با مشکل مواجه خواهند شد.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه میزان بارندگی زیاد بوده و پوشش گیاهی نیز تقریبا بالاست لذا دستگاه‎های مربوطه باید اقدامات پیشگیرانه را بیشتر مورد توجه قرار دهند تا خدای نکرده شاهد وقوع حریق در استان نباشیم.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول