اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهار و تابستان امسال

6 جشنواره فرهنگی در بابل برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بابل گفت: بهار و تابستان امسال، شش جشنواره فرهنگی در بابل برگزار می‌شود.

6 جشنواره فرهنگی در بابل برگزار می‌شود

امیر اولیایی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: جشنواره قرآنی، جشنواره غذاهای سنتی، جشنواره بادباک‌ها، جشنواره بستنی، جشنواره بازی و اسباب بازی‌ها و جشنواره عرق بهار نارنج از جمله جشنواره‌هایی هستند که بهار و تابستان امسال در بابل برگزار می‌شود.

اولیایی به جشنواره عرق بهار نارنج اشاره و تصریح کرد: در این جشنواره که اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود اجرای قصه‌های بهار نارنج برای کودکان، نقاشی برای بچه‌ها، عرضه مربای بهار نارنج،عرضه بهار نارنج ،معرفی داروهای گیاهی منطقه و خواص آن، ترویج فرهنگ نگهداری درختان نارنج در منازل و سطح شهر از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

وی اجرای جشنواره بستنی به منظور ایجاد شادی و نشاط در شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان با هدف فرهنگ‌سازی مصرف درست محصولات در ایام نیمه شعبان را از دیگر برنامه‌های شورای شهر و شهرداری بابل برشمرد و افزود: عرضه بستنی ،فالوده سنتی و شکلات ،نوشیدنی‌های رژیمی و دسرهای خانگی برای خانواده‌ها به مدت سه روز در پارک نوشیروانی بابل برگزار می‌شود.

اولیایی از برگزاری چهارمین دوره جشنواره غذاهای سنتی همراه با معرفی محصولات صنایع دستی در بابل خبر داد و افزود: این جشنواره به مدت پنج روز همراه با پخت غذاهای سنتی و محلی در پارک نوشیروانی بابل برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بابل متذکر شد: برگزاری جشنواره یک روزه بادبادک‌ها در ایام شهر یورو جشنواره بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز که سبب احیا سنت‌ها ،آداب و رسوم و فرهنگ ارزشمند بابل در بین کودکان و خانواده ها می‌شود از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: این جشنواره می‌تواند در انتقال تجارب کودکان دیروز به کودکان نسل امروز و حفظ سنت‌ها موثر باشد.

انتهای پیام/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول