اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند:

370 هکتار از اراضی مستعد نهاوند به کشاورزان واگذار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: 370 هکتار از اراضی مستعد نهاوند که متعلق به منابع طبیعی است شناسایی شده و به کشاورزان واگذار می‌شود.

370 هکتار از اراضی مستعد نهاوند به کشاورزان واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز دوشنبه در کارگروه توسعه کشاورزی نهاوند اظهار داشت: با هدف استفاده بهینه از مراتع و اراضی مستعد کشاورزی و ایجاد اشتغال بین جوانان با اولویت افراد بیکار، بدون زمین و کم‌زمین، 370 هکتار از اراضی مستعد متعلق به منابع طبیعی شهرستان به کشاورزان واگذار می‌شود.

وی گفت: متقاضیان در صورت ارائه طرح‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی‌ و مورد تأیید کارگروه توسعه کشاورزی می‌توانند این زمین‌ها را دریافت کنند.

فرماندار نهاوند از وجود بیش از 99 هزار هکتار مرتع در نهاوند خبر داد و افزود: قبلاً سرمایه‌گذار باید نسبت به تأمین زمین مورد نیاز اقدام می‌کرد اما هم اینک با مصوبه دولت زمینه واگذاری زمین به متقاضی و سرمایه‌گذار مهیا شده و این مورد یکی از اصلی‌ترین مواردی است که می‌تواند در راستای تشویق سرمایه‌گذار گام بردارد.

وی گفت: این شهرستان به لحاظ وجود منابع ارزشمند خدادادی از قبیل سراب‌ها و چشمه‌های جوشان و همچنین اراضی مستعد قطب کشاورزی و دامداری استان همدان است تا جایی‌ که در تولیدات برخی محصولات زراعی، دامی، لبنیات و... حائز رتبه مقام نخست استان است.

زارعی‌کوشا افزود: تاکنون 950 هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند به سیستم آبیاری تحت فشار تبدیل شده است که 450 هکتار از آن در سال 90 انجام شده است.

وی به ارائه بسته‌های تشویقی دولت در زمینه آبیاری تحت فشار به کشاورزان اشاره کرد و گفت: در این طرح به ازای هر هکتار حدود 4 میلیون تومان در نظر گرفته شده که 85 درصد از این مبلغ بلاعوض و 15 درصد توسط کشاورز و متقاضی پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول