اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دار‌القرآن کشور:

آرزوی برپایی خیمه‌های قرآن عجم‌‌ها در سرزمین عرب‌ها تحقق می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس دار‌القرآن الکریم کشور گفت: آرزوی برپایی خیمه‌های قرآنی عجم‌ها در سرزمین عرب‌ها که وعده اولین امام شیعیان بود در حال تحقق است.

آرزوی برپایی خیمه‌های قرآن عجم‌‌ها در سرزمین عرب‌ها تحقق می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی قره ‌شیخلو پیش از ظهر امروز در در بازدید از خانه‌های قرآنی با استناد به حدیث مبارکی از امیر‌المومنین(ع) ‌که فرموده است "می‌بینم روزی را که خیمه آموزش قرآن توسط عجم‌ها در سرزمین عرب برپا شده است" اظهار داشت: این بیان شیوا و گهر‌بار علی (ع) در حال محقق شدن است.

وی موج بیداری اسلامی به وجود آمده در کشورهای عربی را نمود بارزی از این فرمایش مولای متقیان اعلام کرد و گفت:‌ کشورهای اسلامی از ما انتظار دارند چرا که ما 33 سال از آنها جلو هستیم و در این شرایط است که ما باید قرآن را منطبق با نظر خدا و اهل بیت به آنها آموزش دهیم.

رئیس دار‌القرآن الکریم کشور مسئولیت سنگین ما را در این حوزه یادآور شد و بیان داشت: معلمان قرآن باید برای رسیدن به این هدف روزانه چند‌ ساعت وقت بگذارند و تفسیر قرآن را مطالعه و در چارچوب آن عمل کنند.

قره شیخلو خاطرنشان کرد: معلمان ما باید به آداب و اصول قرآنی مسلح شده و آن را در جامعه گسترش دهند چرا که ما هر قدر برای قرآن سرمایه‌گذاری کنیم همه منفعت است و تلاوت قرآن از تجارت‌هایی است که هیچ ضرر و زیانی ندارد.

توجه به توسعه اقتصادی غفلت از مبانی قرآنی را در کشور سبب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این قاری ممتاز بین‌المللی و جهانی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: بعد از دهه 60 ما از نکته مهمی از قرآن غافل شدیم و آن اینکه با طالب شدن توسعه اقتصادی کشور از مبانی قرآن غافل شدیم در حالی که خداوند در دو جا در قرآن فرموده است اگر طالب توسعه اقتصادی هستید شرط این توسعه ایمان و تقوا و قرآن است.

قره شیخلو تصریح کرد: نباید طوری عمل کنیم تا با پرداخت صرف به اقتصاد از قرآن و فرهنگ غافل شویم و کسی باید این را به مسئولان تذکر دهد که تعلیمات شما باید مبانی قرآنی داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود یکی دیگر از گرفتاری‌های ما را گرفتار شدن به آفت زبان اعلام کرد و افزود: قرآن چهار دستور‌العمل حرف خوب زدن، صحبت خوب کردن، حرف مستدل زدن و حرف با علم و یقین زدن را نیازمند هر انسانی دانسته بنابراین اگر این چهار مبانی قرآن را به کودکان خود یاد دهیم در واقع آموزه‌های قرآن را در جامعه ساری و جاری ساخته‌ایم.

رئیس دار‌القرآن الکریم کشور در پایان سخنان خود اظهار داشت: این چهار مهارت باید در جامعه ما احیا شود چرا که ما در دهه چهارم انقلاب نیازمند یک تحول بنیادین در تمام آموزش‌های حوزه قرآنی اعم از قرائت، صوت و لحن، حفظ و تفسیر قرآن هستیم به شرطی که همه این چهار دستور‌العمل را در رفتار خود رعایت کنیم.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول