اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

مشکل آب در کرمان فاجعه است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: بحث آب در استان کرمان از بحران گذشته و نزدیک به فاجعه است.

مشکل آب در کرمان فاجعه است

محسن جلال‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با تاکید بر اینکه کشور نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی است، اظهار داشت: با مطالعه سند چشم‌انداز توسعه متوجه می‌شویم که تحقق اهداف آن برای اول بودن در منطقه در بخش اقتصادی در سال 1404 با سرمایه‌گذاری خارجی محقق می‌شود.

جلال‌پور عنوان کرد: بدون جذب سرمایه خارجی و حتی اگر تمام درآمد ناشی از فروش نفت را ذخیره کنیم نمی‌توانیم در پایان سند چشم‌انداز رتبه اول در منطقه را دارا باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: سرمایه‌گذاری خارجی در بخش معدن و همچنین محصولات جانبی و فرآورده‌های کشاورزی از مواردی است که بخش خصوصی آن را به جدیت در استان کرمان پیگیری می‌کند.

وی بیان کرد: اتاق بازرگانی کرمان در پایان سال 90 در جذب سرمایه‌گذار خارجی موفقیت‌های خوبی به دست آورد که بر همین اساس چینی‌ها برای احداث کارخانه فولاد با هزینه خود در ایران اعلام آمادگی کردند.

جلال‌پور افزود: سرمایه‌گذاری در معادن استان کرمان می‌تواند به قدری باشد که رشد سالانه هشت درصد اقتصاد کشور را به تنهایی محقق کند.

وی عمده مشکل در بحث سرمایه‌گذاری در معادن سنگ‌های تزیینی را نبودن بازار فروش مناسب عنوان و بیان داشت: در بخش کشاورزی نیز معتقد هستیم با سه تا چهار برابر کردن گلخانه‌های استان به اندازه پسته برای استان کرمان ارز آوری داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان اذعان داشت: بحث آب در استان کرمان از بحران گذشته و نزدیک به فاجعه است.

وی تصریح کرد: هر نوع آب انتقال یافته از خلیج فارس، کوهرنگ، شمال کشور یا حتی استفاده از آب‌های زیرزمینی استان کرمان قابل استفاده در بخش کشاورزی نیست.

جلال‌پور اظهار داشت: باید این مسئله برای کشاورزان تبیین شود و در شرایط فعلی مدیریت مصرف صحیح آب و استفاده بهینه را مورد نظر قرار دهند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: بخش خصوصی برای تامین آب مورد نیاز برای مصارف صنعتی و آشامیدنی از چند طریق مطالبه این بحث را در همه مجموعه‌های موثر کشور دنبال می‌کند.

وی افزود: بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در حوزه آب تشویق می‌کنیم، زیرا معتقد هستیم، انتقال آب برای بخش صنعت و شرب مقرون به صرف است و پس از چهار سال سرمایه هزینه شده باز می‌گردد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان خاطرنشان کرد: مدتی است، مطالعه طرح انتقال آب از خلیج فارس برای سرمایه‌گذاری در فولاد سیرجان به پایان رسیده و این طرح توسط بخش خصوصی وارد فاز اجرایی شده است.

وی حل مسئله آب گسترش صنعت فولاد، توسعه گردشگری و سرمایه‌گذاری در استان کرمان را چهار محور اصلفعالیت‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان در سال جاری عنوان کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان عنوان کرد: نباید فضای اقتصادی را سیاسی کرد و موفقیت‌های اتاق کرمان به دلیل سیاسی نبودن و انتفاعی نبودن این مجموعه اتفاق افتاده است.

وی همچنین از برگزاری همایش بین‌المللی مرمت و بازسازی ارگ بم و اثرات اقتصادی آن بر صنعت گردشگری در آبان ماه سال جاری با محوریت ارگ بم و با حضور مقامات کشوری خبر داد.

انتهایی پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول