اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح نصر

قاچاق کالا در چالدران 85 درصد کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: فرماندار چالدران گفت: قاچاق کالا در مرزهای چالدران با اجرای طرح نصر تا 85 درصد کاهش می‌یابد.

قاچاق کالا در چالدران 85 درصد کاهش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، احمدرضا قلی‌پور پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز چالدران اظهار کرد: با توجه به شعار امسال مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی لزوم مبارزه جدی با قاچاق بیش از پیش احساس می‌شود.

وی افزود: اجرای عملیات انسداد مرزی و افزایش پاسگاه و برجک در نوار مرزی توانسته است به طور چشمگیری بخش عمده‌ای از قاچاق کالا و ارز به کشور را کاهش دهد.

قلی‌پور یکی راهکارهای رسیدن به اقتصاد پویا در کشور را مبارزه با قاچاق کالا خواند و تصریح کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا در کشور، تولیدکنندگان داخلی نیز باید طوری عمل کنند که بتوانند کالاهای کیفی و قابل رقابت با کالاهای خارجی را در کشور تولید کنند تا اقبال عمومی به خرید کالاهای داخلی بیشتر شود.

این مقام مسئول از احداث پنج واحد برجک در مناطق مرزی این شهرستان خبر داد و گفت: برای احداث این برجک‌ها یک میلیارد و 450 میلیون ریال هزینه صرف شده است.

وی با بیان اینکه با احداث این برجک‌ها فاصله کنترل مرزها از پنج کیلومتر به دو کیلومتر کاهش یافته است، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح نصر در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، میزان قاچاق تا 85 درصد کاهش یابد.

قلی‌پور با اشاره به میزان کشفیات امسال در مرزهای چالدران اضافه کرد: امسال 19هزار و 730 لیتر مواد سوختی از نوع نفت و گاز و 21هزار و 830 پاکت انواع سیگارهای خارجی در شهرستان چالدران کشف و ضبط شده است.

فرماندار چالدران در پایان گفت: در این زمینه 30 قاچاقچی دستگیر و 27 دستگاه خودرو توقیف شده است.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول