اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال گزارش فارس صورت گرفت

نامه استاندار اردبیل به خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس: به دنبال انتشار گزارش "ورود به دارالحکومه اردبیل ممنوع"در مورد نحوه برخورد استاندار اردبیل با رسانه‌ها سیدحسین صابری در نامه‌ای به خبرگزاری فارس در اردبیل توضیحاتی ارائه کرده است.

نامه استاندار اردبیل به خبرگزاری فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به دنبال انتشار گزارش "ورود به دارالحکومه اردبیل ممنوع"در مورد نحوه برخورد استاندار اردبیل با رسانه‌ها سیدحسین صابری در نامه‌ای به خبرگزاری فارس در اردبیل توضیحاتی ارائه کرده است.

متن این نامه بدین شرح است:

«در تاریخ 23/1/91 مطالب ضد و نقیضی در آن پایگاه وزین خبری درج که مبنا مأخذ و منشاء و انگیزه آن برای اینجانب مبهم و سئوال برانگیز است.

لذا ضمن قبول اهمیت و اثرگذاری مراکز خبری و اطلاع‌رسانی اعم از مکتوب، تصویری، مجازی و الکترونیکی و عنایت خاص به مسئولیت سنگین و گسترده و متنوع استاندار و ضرورت پرداختن به کار خداپسندانه و تبعیت از اعتقادات و مرام شخصی خود، توصیه وزیر محترم کشور و تأکیدات مکرر ریاست محترم جمهوری ترجیح می‌دهم که به جای هرگونه پاسخ‌دهی به ارائه خدمت شبانه‌روزی به امت شهیدپرور و قهرمان و منصف و عدالتخواه پرداخته و قضاوت را به تاریخ، وجدان‌های بیدار، مردم آگاه و هوشیار استان و خداوند متعال و دیدار در قیامت واگذار نمایم.

انتظار می‌رود بر طبق مقررات حداقل در همین حد در پاسخ آن همه مطالب غیر واقعی، خلاف و ضد و نقیض منتشر فرمائید و خود نیز به قسمتی از نوشته‌ها عامل باشید.»

این پاسخ در حالی به خبرگزاری فارس داده شده است که هدف و مقصد خبرگزاری فارس در اردبیل در تهیه و تدوین این گزارش، شفاف و روشن است چرا که در تاریخ تاسیس این استان هیچ نهاد و ارگانی را سراغ نداریم که برای ورود و خروج خبرنگار و حتی افراد عادی مانعی ایجاد کند.

خبرگزاری فارس در اردبیل به صورت شفاف و روشن و بدون ابهام مطالب خود را مطرح کرده است اما در مرقومه استاندار چنین آمده که هنوز دلیل بیان این مطالب را نمی‌داند.

انتظار می‌رفت آقای استاندار در نامه خود دلیل ممانعت ورود خبرنگار به استانداری را که هنوز ‌هم ادامه دارد برای تنویر افکار عمومی اعلام می‌نمود.

گزارش خبرگزاری فارس نه تنها ضد و نقیض نبوده بلکه بیان گوشه‌ای از نحوه برخورد با خبرنگاران بوده که نه تنها در ماه‌های اخیر چنین رفتارهای بی‌سابقه اصلاح نشده بلکه در عمل برخورد با خبرنگاران شدیدتر هم شده است.

در ضمن خبرگزاری فارس به مسئولان روابط عمومی استانداری اردبیل توصیه می‌نماید در ارسال جوابیه عرف و روال قانونی ارسال جوابیه را مراعات نمایند چرا که ارسال جوابیه به سایر نشریات، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های غیر از رسانه منتشر کننده روال و رویه‌ای جدید و تأمل برانگیزی است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول