اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران عنوان کرد

تشکیل کمیته فرهنگی حمایت از تولید ملی در گچساران

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران گفت: کمیته فرهنگی استفاده از تولید ملی به منظور ترویج و نهادینه‌کردن استفاده از کالاهای داخلی در گچساران تشکیل می‌شود.

تشکیل کمیته فرهنگی حمایت از تولید ملی در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سید اکبر علیزاده صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی گچساران اظهار کرد: تحریم‌های اقتصادی غرب علیه ایران اسلامی در حالی اعمال می‌شود که نظام ناکارآمد اقتصادی غرب سبب طولانی شدن کاهش تولید ناخالص ملی و رشد هشدار دهنده بیکاری، نابرابری، فقر شده است.

* ضرورت تکیه بر دارایی‌های بومی و تقویت کمی و کیفی این تولیدات

فرماندار گچساران با اشاره به نامگذاری سال 91 به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف مهم این نامگذاری، به ساز و کاری از نمودهای مثبت از جمله بهداشت، آموزش، قانون‌مداری‌، انضباط اقتصادی اجتماعی، نظارت بر بازار و اصلاح نقایص و کاستی‌های فرآیندهای اقتصادی نیاز است.

علیزاده یادآور شد: برای افزایش تولید ملی تکیه بر دارایی‌های بومی، تشویق کامل برای تضمین نرخ‌های رشد تولید و اشتغال و حمایت از آنها در برابر بحران‌های اقتصادی ضروری به نظر می‌رسد.

وی ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان را یکی از مهم‌ترین عرصه‌های اصلی تولید ملی دانست و گفت: موفقیت در این اصل مهم سبب افزایش کرامت انسانی و عزت نفس در نتیجه انسجام اجتماعی می‌شود.

* مدارس و دانشگاه‌ها بستر مناسبی برای فرهنگ‌سازی استفاده از کالاهای داخلی است

مقام عالی دولت در گچساران تأکید کرد: جلب اعتماد تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و ایجاد نهادهایی که مشارکت گسترده‌ای در تدوین سیاست‌های اقتصادی دارند در سایه بسیج منابع داخلی و توانایی‌های بومی در اولویت است.

علیزاده برطرف ‌شدن ذهنیت‌‌ها در رابطه با مرغوبیت همه کالاهای خارجی در برابر کالاهای داخلی را لازم دانست و نهادینه ‌شدن فرهنگ استفاده از کالاهای ساخت داخل کشور را لازم و ضروری عنوان کرد.

فرماندار گچساران با اشاره به گستردگی و تأثیر فعالیت‌های فرهنگی در پیشبرد اهداف و رویکردهای یک جامعه خواستار تشکیل کمیته فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی شد.

علیزاده به نقش مهم و مؤثر مدارس و دانشگاه‌ها در این زمینه اشاره کرد و افزود: نهادینه‌کردن فرهنگ استفاده و اعتماد به کالاهای داخلی و قطع مصرف تولیدات بیگانگان باید از مدارس و دانشگاه‌ها آغاز شود.

وی از دبیر شورای فرهنگ عمومی گچساران خواست تا تشکیل این کمیته فرهنگی را در راستایی تحقق منویات رهبری در دستور کار قرار دهد.

علیزاده خاطرنشان کرد: اعضای این کمیته در زمینه ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی و اعتماد و حمایت از تولیدات داخلی توسط مردم به ارائه راهکارهای کاربردی و عملی می‌پردازند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول