اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه مطبوعات گلستان خبر داد

مسائل رفاهی و آموزش مهمترین نیاز جامعه خبری گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس خانه مطبوعات استان گلستان گفت: مسائل رفاهی و لزوم آموزش حرفه‎ای خبرنگاران از مهمترین مسائل جامعه خبری استان است.

مسائل رفاهی و آموزش مهمترین نیاز جامعه خبری گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی منصوری‎رضی عصر امروز در جلسه مشترک هیئت مدیره روزنامه‎نگاران استان و هیئت مدیره خانه مطبوعات گلستان اظهار داشت: مشخص کردن اولویت‎های اجرایی سال جاری و همدلی بین این دو نهاد صنفی می‎تواند اقدامات ماندگاری را برای روزنامه‎نگاران پایه‎گذاری کند.

وی خواستار برگزاری جلسات مشترک اعضای هیئت مدیره این دو نهاد صنفی با مدیران مسئول و دست‎اندرکاران شد و تصریح کرد: ماحصل این جلسات باید به صورت جدی پیگیری شود.

رئیس خانه مطبوعات استان گلستان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه این دو نهاد اهداف مشترکی دارند باید به گونه‎ای برنامه‎ریزی شود که از موازی‎کاری جلوگیری شود.

رئیس انجمن روزنامه نگاران استان گلستان نیز در این جلسه با اشاره به همکاری این انجمن و حوزه هنری در راستای تشکیل هنرستان خبرنگاری، خواستار راه‎اندازی دانشکده خبر در دانشگاه گلستان شد.

احمد رائیجی افزود: تنظیم چشم‎اندازی برای رسانه‎های استان و تدوین سند راهبردی مطالبات اهالی رسانه یک ضرورت است.

وی با اشاره به اهداف مشترک انجمن روزنامه‎نگاران و خانه مطبوعات گلستان، تشکیل اتاق فکر مطبوعات را پیشنهاد کرد و اذعان داشت: این اتاق فکر می‎تواند به عنوان پل ارتباطی این دو نهاد صنفی در راستای اجرای برنامه‎های مشترک نقش بسزائی ایفا کند.

رائیجی با تاکید بر برگزاری جلسات مشترک و پرهیز از موازی کاری‎های صنفی تصریح کرد: تشکیل کمیته‎های مشترک بین این دو نهاد صنفی می‎تواند در کاهش مشکلات صنفی روزنامه نگاران مؤثر باشد.

در این جلسه دبیر انجمن روزنامه نگاران استان گلستان، نیز با اشاره به همکاری نزدیک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با نهادهای صنفی مطبوعات گفت: بهتر است برخی از برنامه‎های تخصصی مانند جشنواره مطبوعات و برگزاری مراسم روز خبرنگار به نهادهای صنفی واگذار شود.

غلامرضا ولی‎پور با تاکید بر اصل آموزش حرفه‎ای خبرنگاران در سطح استان تصریح کرد: در برگزاری کلاس‎های آموزشی و کارگاه‎های تخصصی جایگاه خبرنگار و بازاریاب باید از یکدیگر تفکیک شود.

وی بر لزوم تعامل دبیران دو نهاد صنفی مطبوعات در استان تاکید کرد و افزود: تقسیم‎بندی پیگیری برخی از امور در بین این دو نهاد صنفی می‎تواند خدمات‎رسانی به روزنامه‎نگاران را تسریع نماید.

ولی‎پور همچنین گفت: تشکیل یک تیم ورزشی منتخب در رشته‎های مختلف با عنوان تیم "روزنامه‎نگاران گلستان" و تهیه امکانات و ایجاد زمینه تمرینات مداوم می‎تواند زمینه حضور این تیم را در مسابقات استانی و کشوری فراهم کند.

در این جلسه مدیر اجرایی خانه مطبوعات استان گلستان با انتقاد از عملکرد ضعیف دوره‎های پیشین خانه مطبوعات در این استان گفت: امور مربوط به خبرنگاران باید از حالت شعاری خارج شده و اجرائی شود.

محمد گل‎کش تصریح کرد: ارائه خدمات رفاهی به روزنامه‎نگاران با تشکیل کمیته مشترک بین نهادهای صنفی تسهیل می‎شود.

همچنین در این جلسه رئیس کارگروه آموزش خانه مطبوعات استان گلستان گفت: مدتهاست که خبرنگاران استان حلاوت برگزاری یک روز خبرنگار در شأن این عزیزان را نچشیدند لذا باید این دو نهاد صنفی با تشکیل کمیته ویژه برای برگزاری هر چه بهتر مراسم روز خبرنگار اقدامات لازم را انجام دهند.

غلامرضا رجائی افزود: این کمیته باید از هم اکنون با برگزاری جلساتی با مدیران نشریات و نمایندگی خبرگزاری‎ها ضمن دریافت نقطه‎نظرات آنان، جلسات مشترکی با شورای روابط عمومی استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران برخی دستگاه‎های اجرایی استان زمینه برگزاری یک مراسم آبرومند را فراهم کنند.

وی خاطر نشان کرد: باید با انجام رایزنی‎های لازم از هم اکنون مهمان وِیژه برای این روز در استان تدارک دیده شود.

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات همچنین با توجه به ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی اذعان داشت: هم اکنون اطلاعاتی دقیقی از تعداد خبرنگاران، سوابق و میزان توانمندی‎ آنان در دسترس نیست لذا باید اولویت این دو نهاد صنفی جمع‎آوری فوری اطلاعات خبرنگاران باشد تا برنامه‎ریزی‎های بعدی کمیته رفاه و معیشت و آموزش صورت گیرد.

همچنین در این جلسه مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن روزنامه‎نگاران و خبرنگاران استان گلستان، ضمن تقدیر از تلاش بی‎وقفه انجمن روزنامه‎نگاران استان در تشکیل و راه‎اندازی این شرکت تعاونی گفت: مراحل ثبت قانونی این شرکت به پایان رسیده و در حال حاضر رایزنی‎ها برای تهیه و یا خرید زمین ادامه دارد.

یحیی آذری افزود: برخی از منازل احداث شده در مناطق مختلف استان در قالب مسکن مهر خبرنگاران آماده واگذاری است.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول