اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل تاکید کرد

توسعه زراعت چوب با مشارکت مردم در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از گسترش و توسعه زراعت چوب‌های جنگلی با مشارکت گسترده مردم این استان خبر داد.

توسعه زراعت چوب با مشارکت مردم در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نایب علی رحیمی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی مسایل و مشکلات قاچاق چوب در گرمی اظهار داشت: ما باید بتوانیم فرهنگ مبارزه با این نوع قاچاق را در استان نهادینه کنیم و مردم خود را مسئولان و وارثان طبیعت بدانند.

وی با یادآوری اینکه قاچاق چوب معضل زیست محیطی بزرگی را برای ما به دنبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اختصاص بیش از 2 میلیارد ریال اعتبار به منظور تجهیز نهالستان و تولید نهال در استان اردبیل یکی از گام‌های مهمی است که از سوی حوزه جنگل‌کاری و پارک‌های کشور اجرایی شده که از همین قبل نهال‌های مورد نیاز اجرای طرح‌های این منطقه را تامین خواهد کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل یادآور شد: منطقه جنگلی فندقلو جزو ذخایر ژنتیکی کشور محسوب می‌شود که در کنار آن اندبیل خلخال نیز در توسعه اکوتوریسم این استان با احیای نقش حیاتی این ضرورت را ایجاب می‌کند تا برای حفاظت و توسعه جنگل‌های استان دقت کافی را داشته باشیم.

رحیمی بیان داشت  : کاهش بهره‌برداری از جنگل‌های طبیعی، حفاظت از منابع خدادادی، توسعه فضای سبز و زراعت چوب از اهداف توزیع نهال یارانه‌دار در استان است.

این مسئول ادامه داد: حاکم بودن شرایط اکولوژیکی، فرارسیدن فصل درخت‌کاری و وجود منابع خاکی و آبی مناسب در استان زمینه توسعه زراعت چوب با مشارکت مردم را فراهم کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل توزیع نهال صنوبر یارانه‌ای سریع‌الرشد و سازگار با آب و هوای استان را فرصتی برای توسعه زراعت چوب دانست و از متقاضیان و مجریان طرح‌های زراعت چوب خواست قبل از سپری شدن ایام کاشت درخت به اداره کل و ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های تابعه استان مراجعه و نسبت به تامین نهال و کشت در اراضی مستعد اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رحیمی در پایان سخنان خود با اشاره به اقتصادی بودن زراعت چوب اظهار داشت: با توسعه زراعت چوب در استان می‌توان علاوه بر توسعه فضای سبز در حفظ خاک و اقلیم منطقه، توسعه اقتصاد، ایجاد اشتغال و درآمد برای زارعین مناطق روستایی گام موثری برداشت.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول